Tvilling graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.061 visninger
5 svar
1 synes godt om
8. oktober 2023

Anonym trådstarter

Hej Jeg har loge fundet ud af jeg venter tvillinger og fik så af vide af en at jeg skulle regne med at føde mellem 36 og 38 da man ikke må gå til termin med tvillinger. 

Er der nogen herinde der ved om det passer?

Og til jer der har fået tvillinger hvad uge fødte i I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2023

Agma

Profilbillede for Agma

Det er rigtigt at der er en større risiko for at føde før termin men der er ikke noget der er givet på forhånd.

Det kommer også meget an på om dine tvillinger deler moderkage (og fosterhinder), hvilket bliver undersøgt til nakkefoldsscanningen. Så er der nogle andre retningslinjer. Du bliver i det hele taget fulgt ret tæt når du venter tvillinger. 

Anmeld Citér

8. oktober 2023

Anonym trådstarter

Agma skriver:

Det er rigtigt at der er en større risiko for at føde før termin men der er ikke noget der er givet på forhånd.

Det kommer også meget an på om dine tvillinger deler moderkage (og fosterhinder), hvilket bliver undersøgt til nakkefoldsscanningen. Så er der nogle andre retningslinjer. Du bliver i det hele taget fulgt ret tæt når du venter tvillinger. 

Ja okay mange tak . Min veninde sagde bare til mig at når man ventede tvillinger måtte man ikke gå helt til termin. Og så blev jeg lidt paf og ja som man jo helst ikke skal søgte på nettet men kunne ikke finde noget klart. 

Jeg har kun lige fået min 7 ugers scanning hvor der var to flotte hjerter der slog. Så der er lidt tid endnu til NF

Anmeld Citér

9. oktober 2023

Agma

Profilbillede for Agma

Men man anbefaler også at fødslen sættes igang i uge 38 så vidt jeg ved (hvilket jo er indenfor terminsperioden som er 37+0-41+6) men kun før det, fx i uge 36 hvis der er særlige forhold der gør sig gældende så din veninde har jo lidt ret.  Jeg tænkte på de spontane fødsler da jeg svarede før så jeg beklager hvis det blev helt rodet om ikke andet får du dit forventede forløb gennemgået når du har en tid efter nakkefoldsscanningen og de kender forholdene omkring moderkagen bedre. Ja sorry hvis jeg fik forvirret mere end gavnet. 

Anmeld Citér

9. oktober 2023

Anonym trådstarter

Agma skriver:

Men man anbefaler også at fødslen sættes igang i uge 38 så vidt jeg ved (hvilket jo er indenfor terminsperioden som er 37+0-41+6) men kun før det, fx i uge 36 hvis der er særlige forhold der gør sig gældende så din veninde har jo lidt ret.  Jeg tænkte på de spontane fødsler da jeg svarede før så jeg beklager hvis det blev helt rodet om ikke andet får du dit forventede forløb gennemgået når du har en tid efter nakkefoldsscanningen og de kender forholdene omkring moderkagen bedre. Ja sorry hvis jeg fik forvirret mere end gavnet. 

Det helt ok. Kender godt det med at få rodet lidt rundt i det. 

Er rigtig glad for dine svar ❤️ er også meget spændt på dette forløb har fået to børn men enkeltvis så er spændt på en tvillinger graviditet. Blev sat igang en uge før termin med min søn fordi han blev så tung for min lænd

Anmeld Citér

10. oktober 2023

koeapabshicar

Ved tveæggede tvillinger og enæggede der ikke deler moderkage, begynder man mere og mere at lade graviditeten gå så længe som muligt men anbefalingerne har længe været igangsætning ved uge 38. 
enæggede tvillinger, der deler moderkage har man i lang tid også særligt ved komplicerede graviditeter hvor de også deler hinder, anbefalet igangsætning ved uge 36. Sådan lød det på sygehuset da jeg ventede tvillinger. 

men de er ret skarpe på det på sygehusene så tænker du får noget at vide når du kommer dertil :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.