Banankage - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.721 visninger
6 svar
7 synes godt om
8. oktober 2023

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg har endnu aldrig lykkedes med at bage en banankage uden at den klasker sammen, uanset at jeg følger opskriften. Vil nu gerne forsøge igen med at lave bananmuffins sammen med min datter.

Har så fundet nogle forskellige opskrifter for at sammenligne metode:

- nogen pisker sukker & smør

- nogle pisker æg & sukker

- nogle siger melet kun må vendes forsigtigt i

- nogle har 3 gange så meget sukker som andre (uanset mængden af kage & bananer),

- nogle bruger natron i stedet for bagepulver

- alle opskrifter claimer de er verdens nemmeste og verdens bedste

Jeg vil gerne have noget uden alt for meget sukker, som er nem og ikke klasker sammen. 

Nogen der kan forklare de forskellige metoder, og antyde hvad jeg har gjort galt tidligere?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2023

Darling

Profilbillede for Darling

Jeg bruger altid den fra mummum, bagte den i går til min kærestes fødselsdag du kan også sagtens bare bruge halvdelen af sukkeret det har jeg også gjort ofte. Den er dejlig fluffy, jeg pisker massen luftig i 10-15min

https://mummum.dk/banankage-med-chokoladestykker/

Anmeld Citér

8. oktober 2023

Nordsjælland1981

Profilbillede for Nordsjælland1981

Enig med ovenstående indlæg.

Det vigtigste ved kage er at få så meget luft ind i massen som muligt. Dette gøres ved at piske æg/sukker/vanilje til en luftig, lys og sej æggesnaps - og det tager tid, så hav tålmodighed

Herefter vendes resten af ingredienserne forsigtigt i æggesnapsen - det skal kun lige blandes sammen og gøres forsigtigt, så ikke al luften slås ud af æggesnapsen

Anmeld Citér

8. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Banan er meget tungt, så 2-3 godt modne bananer til en portion dej er rigeligt. 
jeg har altid vendt bananmosen i æg og sukker der er pisket helt tykt og luftigt og så sigtet mel og andre tørre ingredienser i og aldrig rørt men vendt det i.  
god fornøjelse med bagningen 

Anmeld Citér

8. oktober 2023

Nulle2020

Profilbillede for Nulle2020

Jeg har altid brugt denne opskrift. Den fejler aldrig og den er simpelthen SÅ nem

https://foodinmybelle.wordpress.com/2017/07/01/svampet-banankage-favoritten/

Anmeld Citér

8. oktober 2023

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 14 år

Jeg bruger altid den her, og den er aldrig klasket sammen for mig. Jeg følger pkt. 1 og pisker også æggene i ét ad gangen, men mel og bagepulver pisker jeg bare i uden at sigte det (jeg har ikke tålmodighed til andet ) Hvad der er gået galt med dine kager, ved jeg ikke, men prøv om du ikke kan få den her til at lykkes - den er virkelig lækker

https://www.odense-marcipan.dk/opskrift/kager/banankage

Anmeld Citér

9. oktober 2023

Baby17

Jeg puttrr altid 1-2 bananer mere i opskriften end den siger. Så bliver de lidt mere svampede og det kam vi godt lide herhjemme hvis det skal være ekstra lækkert så hakket mørk chokolade i dejen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.