Når sex føles som en "pligt" og ikke en "lyst"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.231 visninger
10 svar
3 synes godt om
6. oktober 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Vi er gået igang med projekt baby nr. 2 igen, efter en missed abortion tilbage i august.

Det er første gang, vi prøver med teste, for at fange æl. Dog er der opstået et "problem" i og med,  at det selvfølgelig er vigtigt at være sammen ofte, lige omkring æl. Det bliver mere pligtbetonet end lystbetonet.

Vi var sammen på cd 8, 9, 11, 12, 13 og 14. Jeg er nu på cd15 og fik en positiv ægløsningstest på cd12. Så jeg tænker, at vi er dækket godt ind. 

Dog blev det igår 100 % af pligt, fra min side af. Jeg mistede fuldstændig lysten og følte, at det hele var virkelig akavet.

Hvad gør i for at holde gejsten oppe, så man ikke ender med at køre træt i det hele?

Gode råd søges

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2023

Darling

Efter 1,5 år hvor vi havde skemalagt sex mistede jeg næsten sexlysten og vi gik over til at have sex hver 2-3 dag og af lyst i stedet for.

Anmeld Citér

6. oktober 2023

MortilF+V

Darling skriver:

Efter 1,5 år hvor vi havde skemalagt sex mistede jeg næsten sexlysten og vi gik over til at have sex hver 2-3 dag og af lyst i stedet for.

Det lyder som en god ide. Jeg tror måske det er fordi, vi er "bange for" at misse æl, hvis det nu,  mirakuløst, skulle lykkes. Om det så er lige nu eller fremadrettet.

Anmeld Citér

6. oktober 2023

Darling

KNV skriver:

Det lyder som en god ide. Jeg tror måske det er fordi, vi er "bange for" at misse æl, hvis det nu,  mirakuløst, skulle lykkes. Om det så er lige nu eller fremadrettet.

Sex hver 2-3 dag er nok, chancen bliver aldrig større end 20% i hver cyklus alligevel

Anmeld Citér

6. oktober 2023

MortilF+V

Darling skriver:

Sex hver 2-3 dag er nok, chancen bliver aldrig større end 20% i hver cyklus alligevel

Det har du selvfølgelig ret i. Måske vi skulle prøve med hver 2. dag i næste cyklus. Med mindre vi selvfølgelig har lavet et mirakel nu.

Anmeld Citér

6. oktober 2023

Darling

KNV skriver:

Det har du selvfølgelig ret i. Måske vi skulle prøve med hver 2. dag i næste cyklus. Med mindre vi selvfølgelig har lavet et mirakel nu.

Krydser fingre for jer

Anmeld Citér

6. oktober 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Det bliver også for meget med sex hver dag herhjemme også selvom det er omkring æl. Så bliver det alt for meget pligt hvis vi absolut skal. Vi bruger clearblue advanced æl test, så vi får besked om at fertiliteten hos mig er høj, før der rent faktisk er positiv æl test. Så er vi sammen ca. hver 2. dag fra “høj/blinkesmiley” og forbi æl

Anmeld Citér

6. oktober 2023

MortilF+V

Darling skriver:

Krydser fingre for jer

Tak. Man har jo lov at håbe

Anmeld Citér

6. oktober 2023

MortilF+V

Sommersol2021 skriver:

Det bliver også for meget med sex hver dag herhjemme også selvom det er omkring æl. Så bliver det alt for meget pligt hvis vi absolut skal. Vi bruger clearblue advanced æl test, så vi får besked om at fertiliteten hos mig er høj, før der rent faktisk er positiv æl test. Så er vi sammen ca. hver 2. dag fra “høj/blinkesmiley” og forbi æl

Jeg tænker vi skal prøve med hver 2. dag i næste cyklus. Med mindre vi selvfølgelig har lavet et mirakel nu.

Har dog først testdag d. 19/10, så der er længe til.

Jeg er lige begyndt at bruge æl teste og tog først en almindelig, som var negativ. Dagen efter (3/10), en almindelig, som jeg var i tvivl om var positiv + en clear blue æl test, som viste en smiley. Så jeg går ud fra at æl har været d. 4/10 eller igår, den 5/10.

Anmeld Citér

6. oktober 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Jeg ville have sex på dagen for positiv test og dagen efter. Vores spire er lavet i ét hug. Godt nok med hormoner og æl-sprøjte, men det giver samme tidsinterval. Vi havde sex hvad der svarer til positiv æl- test

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.