Krav/Forventninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.678 visninger
9 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2023

Anonym trådstarter

Har jeres partner/kæreste/ægtefælle nogle krav/forvetninger til jer?? Det kan være lige fra det ene til det andet.

Hvordan har I det med det?? Har I haft tidligere forhold hvor det slet ikke fungerede og hvorfor??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2023

Anonym

Jeg synes ikke man kan have krav som sådan, men det er altid en god idé at forventningsafstemme i et forhold især når man flytter sammen

Jeg har ingen krav, men jeg forventer min partner behandlinger mig godt, hjælper til der hjemme osv. Alle sådan nogle ting

Anmeld Citér

4. oktober 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg er lidt usikker på, hvad du mener med krav og forventninger? … altså på en måde har vi vel krav og forventninger til alle vores relationer: Fx om at blive behandlet respektfuldt, talt pænt til, lyttet til, anerkendt, osv…i et parforhold ville jeg ikke leve uden at vi delte ansvaret for familien ligeligt imellem os, tog fælles vare på vores økonomi og børn, osv … og det er jo en slags (gensidige) krav om man vil...

Anmeld Citér

5. oktober 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hmm. Inden man indgår i et forhold, skulle man gerne have mærket efter om man er grundlæggende ens i sine værdisæt - om fx at behandle hinanden med respekt, hjælpes ad mv. især hvis man har tanke om at flytte sammen er det også vigtigt at have øje for at holdningen til fx huslige gøremål stemmer nogenlunde overens med ens egen. 

på den måde, synes jeg ikke man behøver  “stille krav” efterfølgende. Men jeg har da forventninger om respekt, hjælpsomhed og “fælles front” fra min partner. Men det er nu ikke noget der er italesat - det er kvaliteter han allerede indeholder og som jeg aktivt har valgt ham til for. (Og andre ting self

hvad mine tidligere forhold har lært mig, er præcis vigtigheden i at vælge en partner der er på bølgelængde med mine forventninger og drømme for et forhold (lige fra følelsesmæssigt til lavpraktisk) Det nytter bare ikke at tro man kan ændre noget som helst ved et voksent menneske. Elsk ham/hende som han/hun er, eller lad helt være. 

Anmeld Citér

5. oktober 2023

Anonym

Jeg synes ikke at min mand har krav til mig, men vi har da naturligt forventninger til hinanden. Så det er et lidt svært spørgsmål at besvare. 
Hvis jeg derimod var i et forhold hvor min mand med krav ville diktere mine gøremål, mine venner, min vægt, min kost, mit tøj mv, jamen så ville jeg ikke trives og jeg ville sige fra - og evt. bryde ud af forholdet. 

Anmeld Citér

5. oktober 2023

Anonym

Altså må indrømme jeg rent faktisk har ét krav til min kæreste.
Vi står og skal flytte sammen og jeg har det krav, at han skal tage sig af fastbrændselfyret og sørge for der bliver fyret om morgenen og også gerne om aftenen.

Det er mig der tager mig af datteren om morgenen, mig der står tidligt op, laver madpakker, gør hende klar, sørger for morgenmad mv.
Han har indtil videre blot kunnet sove længe og så har jeg klaret det hele. Jeg har sagt, at han skal klare fyret om morgenen, fordi jeg simpelthen nægter at skulle endnu tidligere op, for at han kan sove længere end han gør nu. (Jeg får længere på arbejde og han får kortere efter flytningen)
Så ville jeg skulle stå op kl 4.30 og han ville kunne sove til 7.15

Det er også mig der klarer hele hjemmet, vasketøjet, bilerne mv. Så kræver han klarer haven.
Han har helt sikkert været ret forkælet, men nu skal det udlignes noget mere.

Anmeld Citér

5. oktober 2023

Anonym

Anonym skriver:

Altså må indrømme jeg rent faktisk har ét krav til min kæreste.
Vi står og skal flytte sammen og jeg har det krav, at han skal tage sig af fastbrændselfyret og sørge for der bliver fyret om morgenen og også gerne om aftenen.

Det er mig der tager mig af datteren om morgenen, mig der står tidligt op, laver madpakker, gør hende klar, sørger for morgenmad mv.
Han har indtil videre blot kunnet sove længe og så har jeg klaret det hele. Jeg har sagt, at han skal klare fyret om morgenen, fordi jeg simpelthen nægter at skulle endnu tidligere op, for at han kan sove længere end han gør nu. (Jeg får længere på arbejde og han får kortere efter flytningen)
Så ville jeg skulle stå op kl 4.30 og han ville kunne sove til 7.15

Det er også mig der klarer hele hjemmet, vasketøjet, bilerne mv. Så kræver han klarer haven.
Han har helt sikkert været ret forkælet, men nu skal det udlignes noget mere.

Men er det et krav fra ham at du tager dig af alle de ting du gør og han skal sove længe? Det lyder nemlig mere som At i fordeler ansvaret i hjemmet mere end det er krav og forventninger (eller er han bage super magelige som mange -ikke alle- mænd desværre bliver, inkl min egen). 

Og gad vide hvad trådstarter mener med krav og forventninger?

vi har ingen krav og forventninger herhjemme. Men arbejdsfordeling og almindelig parforholdsforventninger til ærlighed og man respekterer hinanden osv. men tror ikk det er det trådstarter mener. 

Anmeld Citér

5. oktober 2023

Anonym

Jeg har et krav om personlig hygiejne er i orden. 

Anmeld Citér

5. oktober 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Selvfølgelig har min mand og jeg både forventninger og krav til hinanden. Jeg kan ikke forestille mig noget parforhold uden. 

Anmeld Citér

5. oktober 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Ja selvfølgelig, det er vel ganske normalt at man har nogen krav og forventninger til ens partner, og modsat, det er vel også det som der ligger i ordet partnerskab 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.