Er der nogle der ved..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.117 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2023

Anonym trådstarter

Er der mon en eller flere herinde, der ved, om det er muligt, at æggelederen, i f.eks. højre side kan fange et æg frigivet fra venstre æggestok?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg har selv tidligere på året fået fjernet min højere æggeleder. Men ren logisk tror jeg ikke på det jeg har læst rundt omkring. 

Anmeld Citér

4. oktober 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Altså … den fortælling mødte jeg ofte, da jeg var ulykkelig over at have fået fjernet en æggeleder efter en GUL. Men i praksis har jeg aldrig mødt en eneste fertilitetslæge som har set det ske - og jeg har spurgt en del. Flere steder afviser de fx insemination i den måned ægget løsnes i den “forkerte side”, fordi chancerne er stort set fraværende …

Anmeld Citér

4. oktober 2023

Love Angel

Mor til 4
StortOgSmåt skriver:

Altså … den fortælling mødte jeg ofte, da jeg var ulykkelig over at have fået fjernet en æggeleder efter en GUL. Men i praksis har jeg aldrig mødt en eneste fertilitetslæge som har set det ske - og jeg har spurgt en del. Flere steder afviser de fx insemination i den måned ægget løsnes i den “forkerte side”, fordi chancerne er stort set fraværende …

Er du blivet gravid igen, efter du fik fjernet din æggeleder? Og hvor længe tog det fra i begyndte at prøve til i bliv gravide igen? 

Anmeld Citér

4. oktober 2023

StortOgSmåt

Love Angel skriver:

Er du blivet gravid igen, efter du fik fjernet din æggeleder? Og hvor længe tog det fra i begyndte at prøve til i bliv gravide igen? 

Min historie er kompliceret … jeg har siden fået to skønne og dejlige børn igennem IVF. Men det kostede begge æggeledere og i alt tre GUL… så vejen var desværre ikke nem … og den tog mange år

Anmeld Citér

4. oktober 2023

Love Angel

Mor til 4
StortOgSmåt skriver:

Min historie er kompliceret … jeg har siden fået to skønne og dejlige børn igennem IVF. Men det kostede begge æggeledere og i alt tre GUL… så vejen var desværre ikke nem … og den tog mange år

Årh det jeg virkelig ked af at høre.

Anmeld Citér

4. oktober 2023

StortOgSmåt

Måske du spørger fordi du selv sidder i noget lignende. I så fald er min historie ikke så sjov at sammenligne med - husk da på, at den er skælden. Flere lykkes med ukompliceret graviditet efter en fjernet æggeleder og en enkelt GUL …

Anmeld Citér

5. oktober 2023

Tami

Profilbillede for Tami

Jeg havde en GUL i oktober 2021 hvor de fjernede venstre æggeleder. Allerede i januar 2022 stod jeg med en positiv graviditetstest, så man kan sagtens blive gravid “hurtigt” med kun én æggeleder. Ved ikke hvilken side jeg havde ægløsning fra der. Desværre var det en bio, men det har ingenting med den manglende æggeleder at gøre. Vi startede så IVF 2 uger efter bio’en. 

Anmeld Citér

5. oktober 2023

Anonym trådstarter

Tami skriver:

Jeg havde en GUL i oktober 2021 hvor de fjernede venstre æggeleder. Allerede i januar 2022 stod jeg med en positiv graviditetstest, så man kan sagtens blive gravid “hurtigt” med kun én æggeleder. Ved ikke hvilken side jeg havde ægløsning fra der. Desværre var det en bio, men det har ingenting med den manglende æggeleder at gøre. Vi startede så IVF 2 uger efter bio’en. 

Tak for svar.

Jeg har tidligere været i behandling med både inseminering og ivf uden resultat, netop pga. mine æggeledere.

Jeg har stadig begge to. Dog er den ene helt lukket.

Det er derfor, det undrer mig, at jeg pludselig kan blive naturligt gravid igen. Mon det er muligt, at de har taget fejl, så den ene stadig fungerer "godt nok".

Jeg synes det er en jungle at finde rundt i.

Anmeld Citér

5. oktober 2023

Anonym

Jeg har oplevet kvinder der blev gravide ved insemination selvom ægløsning var fra den side hvor der manglede en ægleder - så det kan lade sig af gøre vi informerer blot altid om at chancen er mindre, og så er det op til kvinden at beslutte om de vil forsøge den måned. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.