Hjemmegående mor - del dine erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2023

Hanspige

Anonym skriver:

Fordi alle hendes søde venner går i børnehave. Og fordi jeg har et barn, der hver morgen løber tryg og glad ind i børnehaven og er sammen med sine venner og kommer glad hjem og fortæller om alt hun har oplevet. 

Hun ved dog godt hvem der er mor og far og hvem der elsker hende højest. Så ja, vi har bare et barn der stortrives og lærer meget i børnehaven. Det er jo helt fint, hvis andre har andre har det bedre med at passe børn hjemme. Bare ærgerligt at det lyder som om man svigter sit barn ved at sende det i institution. 

Hvis hun ikke gik i børnehave, havde hun jo fundet venner andre steder. Børnehaven kan ikke noget som forældre og privat netværk ikke kan. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2023

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Det er til tider “hårdt arbejde” at være alene hver dag med et barn, så sæt dine forventninger realistisk. Det er også fuldkommen skønt og meningsfuldt og vidunderligt - men ingen træer vokser ind i himlen

Og så i øvrigt- dejligt at I kan få det til at hænge sammen økonomisk. Husk at når du går hjemme, er du stillet økonomisk virkelig ringe ift. en skilsmisse eller når du engang skal på pension. Så fald ikke i den fælde at tænke “det går nok”. Sørg for at tage økonomisk ansvar for dig selv: I skal lave en plan for hvordan du/din mand sparrer op til din pension imens du går hjemme, og du skal have en plan for hvordan du sikrer dig en plads på arbejdsmarkedet igen når du får lyst eller brug for det

Held og lykke med det hele 

Min mand betaler ligeligt ind på begge vores pensionsopsparinger, så økonomisk nu står jeg lige så godt stillet (udover vi selvfølgelig har en indtægt mindre). Tænker ikke skilsmisse er aktuelt da vi for det første er lykkelige og prøver at få et barn mere, derudover er skilsmisse ikke noget hverken han eller jeg går ind for/er vokset op med er en mulighed. Man fikser tingene, man smider ikke det hele på gulvet.. 

og mht job er jeg så heldigt stillet det ikke vil blive besværligt at starte igen. 
men tak for bekymringen/inputs

Anmeld Citér

4. oktober 2023

Anonym trådstarter

Hanspige skriver:

Jeg var hjemmegående med den ældste. 

Det er rigtig hårdt og man får ikke meget stimulans som voksen. 

Men det er også fantastisk at være med hele vejen i sit barns udvikling. Jeg ville ikke have været oplevelsen foruden

Dog, nu er jeg skilt og man hvor er min opsparing/pension osv. Dårlig i forhold til min ex. Groft sagt, mens han byggede karriere op, legede jeg med ler og byggede intet op. 

Har undersøgt lidt ifht legegrupper mm i området og der er faktisk utrolig meget omkring os og flere hjemmegående end jeg regnede med! Har fået lavet en aftale næste uge hvor vi holder fri og prøver at tage ud til legegruppe og møde dem. 
tror bestemt også det har sine hårde sider, men de bliver jo aldrig så små igen

Anmeld Citér

4. oktober 2023

Hanspige

Anonym skriver:

Har undersøgt lidt ifht legegrupper mm i området og der er faktisk utrolig meget omkring os og flere hjemmegående end jeg regnede med! Har fået lavet en aftale næste uge hvor vi holder fri og prøver at tage ud til legegruppe og møde dem. 
tror bestemt også det har sine hårde sider, men de bliver jo aldrig så små igen

Skønt god fornøjelse, det er en fantastisk oplevelse 

Anmeld Citér

4. oktober 2023

Anonym

Hanspige skriver:

Hvis hun ikke gik i børnehave, havde hun jo fundet venner andre steder. Børnehaven kan ikke noget som forældre og privat netværk ikke kan. 

Jeg tillader mig at være uenig med dig

Anmeld Citér

4. oktober 2023

Hanspige

Anonym skriver:

Jeg tillader mig at være uenig med dig

Giver ikke mening.. 

Anmeld Citér

4. oktober 2023

Anonym

Hanspige skriver:

Giver ikke mening.. 

Altså det giver ikke mening for dig, at jeg er uenig med dig? Det overlever jeg nok . Men tænker da det er en fordel at respektere andres holdninger selvom de er forskellige fra ens egne. 

Anmeld Citér

4. oktober 2023

Hanspige

Anonym skriver:

Altså det giver ikke mening for dig, at jeg er uenig med dig? Det overlever jeg nok . Men tænker da det er en fordel at respektere andres holdninger selvom de er forskellige fra ens egne. 

Nej, det giver ikke mening for mig at du mener børnehaven kan noget som du ikke selv kan som mor. At venskaber kun skabes i børnehaven. Det giver slet ikke mening for mig at du svare på denne her tråd, du har ikke et hjemmepassende barn. Tværtimod så advokere du for børnehave og mener at nogen (aner ikke hvem i denne tråd) har anklaget dig for at svigte dit barn... så nej dine indlæg giver ingen mening for mig. Nu vil jeg ikke stjæle mere af tråden på denne debat. 

Anmeld Citér

4. oktober 2023

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Rent udviklingspsykologisk har børn ikke behov for andre end deres primære omsorgsperson indtil de er 2 år. Når de er fyldt 2 år opstår der et behov for stimuli ved andre børn. Det kan let stilles med legegrupper, familie/venner mv. 

For at det bliver en succes at være hjemmegående, så kræver det jo selvfølgelig at mor trives med det. 

Anmeld Citér

17. oktober 2023

Anonym

havudsigt skriver:

Rent udviklingspsykologisk har børn ikke behov for andre end deres primære omsorgsperson indtil de er 2 år. Når de er fyldt 2 år opstår der et behov for stimuli ved andre børn. Det kan let stilles med legegrupper, familie/venner mv. 

For at det bliver en succes at være hjemmegående, så kræver det jo selvfølgelig at mor trives med det. 

Jeg oplevede noget andet. Mit barn havde behov for andre børn ved 9-10 måneders alderen. Fra venner og familie forstår jeg, de har haft samme oplevelse. Men derfor betyder det jo ikke, at du har haft en anden oplevelse og, at dine børn først fik det behov da de fyldte 2 år.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.