Indflydelse på køn ift samleje tidspunkt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.808 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. oktober 2023

Anonym trådstarter

Jeg er blevet gravid igen, med nr 3. Jeg har 2 piger i forvejen. Er det noget med, at man ud fra samleje tidspunktet ift ægløsningen, kan med højere sandsynlighed sige, hvad køn det bliver? Fx hvis samlejet har stået på 3-4 dage før ægløsningen - har jeg fået af vide at det med højere sandsynlighed ville blive en pige, fordi de kan overleve længere end drengene. Eller har det mon ikke holdt stik med andre? Kunne være hyggeligt med en dreng, så har nogen mon oplevet det modsatte?��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2023

Anonym

Jeg tvivler på at man kan præcisere et bestemt køn ved at have sex lige før ægløsning. 
Min kærestes teori for at lave en pige efter 2 drenge - jeg holdt til højre denne gang  

Anmeld Citér

1. oktober 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Det virker meget usandsynligt..  

der har været et studie omkring sædens temperatur, at x celler trives bedre end y i visse temperaturer osv. min mand læste meget på det da han ville have en dreng og har “holdt temperaturen” dernede endda skiftet undertøj ud med løsere for at undgå varme osv.. men vi venter os altså endnu en pige så det vidste hun vidst ikke noget om  

men har hørt at pige celler er stærkere/mere overlevelsesdygtige end drenge celler det er vidst noget med x kromosomet er mere stabilt/stærkt end y.. men hæng mig ikke op på det for jeg er ikke genforsker

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Anonym trådstarter

*.* skriver:

Det virker meget usandsynligt..  

der har været et studie omkring sædens temperatur, at x celler trives bedre end y i visse temperaturer osv. min mand læste meget på det da han ville have en dreng og har “holdt temperaturen” dernede endda skiftet undertøj ud med løsere for at undgå varme osv.. men vi venter os altså endnu en pige så det vidste hun vidst ikke noget om  

men har hørt at pige celler er stærkere/mere overlevelsesdygtige end drenge celler det er vidst noget med x kromosomet er mere stabilt/stærkt end y.. men hæng mig ikke op på det for jeg er ikke genforsker

Også det jeg havde hørt, derfor jeg tænkte om det nu ville kunne blive en dreng så længe før ÆL, hvis de ikke overlever så længe som pigerne

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Mor2.0

Altså , det er jo nok ikke særlig videnskabeligt, men drenge cellerne svømmer hurtigst, og derfor skal man have sex tæt på ægløsning for at få en dreng.  Pige cellerne lever længere,  og derfor skal man have sex nogle dage inden ægløsning for at få en pige.

https://www.information.dk/2007/07/kan-vaelge-dit-barns-koen

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Kan svare på på det i november vores søn blev lavet 2 dage før ægløsning og på dagen for ægløsning. Denne er lavet omkring 24 timer før ægløsning. Jeg håber at det er en pige

Anmeld Citér

3. oktober 2023

Anonym

Det er jo i bund og grund lige meget. Jeg har tre drenge og har altid ønsket mig en pige, vi prøvede alt muligt, men nu vil jeg bare havde ønsket at mine drenge var raske, de to mindste har har neurodivergente og fysisk sygdomme. 

Anmeld Citér

6. oktober 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Jeg aner ikke, om man kan gøre noget, for at påvirke hvilket køn man får. Det tænker jeg umiddelbart ikke, men hvem ved?

Ud af mine 3 graviditeter, hvor 2 desværre endte i SA og MA, kan jeg fortælle at jeg, i den graviditet, der blev til en baby, havde sex 2 dage før æl. Jeg fik en pige.

Anmeld Citér

7. oktober 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Vores store blev lavet dagen efter positiv ægløsningstest og det er en pige �� nummer to er lavet på dagen med positiv ægløsningstest og det er en pige, det samme denne gang men ved ikke endnu hvad det bliver men føler mig sikker på at det er en pige

Anmeld Citér

25. januar 2024

Anonym

Anonymvic skriver:

Kan svare på på det i november vores søn blev lavet 2 dage før ægløsning og på dagen for ægløsning. Denne er lavet omkring 24 timer før ægløsning. Jeg håber at det er en pige

Hvad blev det så? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.