Høreapparat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.232 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. september 2023

Anonym trådstarter

Hej

er der nogen hvor I eller jeres familie har høreapparat. ? Som vil fortælle lidt om hvad man skal være OBS på når der skal vælges et? 
der findes jo forskellige typer og modeller. De bedste modeller kan jo alverdens ting. Men er det nødvendigt med alle de funktioner de kan ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Hej

er der nogen hvor I eller jeres familie har høreapparat. ? Som vil fortælle lidt om hvad man skal være OBS på når der skal vælges et? 
der findes jo forskellige typer og modeller. De bedste modeller kan jo alverdens ting. Men er det nødvendigt med alle de funktioner de kan ? 

Min far har høreapparat med Bluetooth. Han elsker det, for så kan han høre sin lydbog og sin musik uden at genere os andre. Nu ser vi mine forældre flere gange om ugen, så vi er jo ikke rigtig gæster og derfor kan han sagtens tillade sig at høre lydbog/musik og koble fra. Dernæst er det også meget rart at man kan bede ham om at slukke for høreapparatet på sin telefon når børnebørnene larmer og han bliver irriteret på dem.
Min far kan ikke selv tage sine høreapparater ind og ud. 
så kan de også indstilles til forskellig lyd, dette har hn brugt meget da han skulle finde ud af hvordan hans musik skulle lyde. 

Anmeld Citér

27. september 2023

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Er det til et barn eller voksen?

Og er I hos det offentlige eller en privat klinik?

Både mit ene barn og jeg har høreapparater (og andre i min familie også)

Anmeld Citér

27. september 2023

Tami

Profilbillede for Tami

Min datter på 13 år har haft høreapparater siden hun var 7 år. Det er gennem det offentlige, så vi har ikke selv kunnet vælge. Men det jeg vil sige er, at dem hun har nu er med Bluetooth, så hun kan koble dem på sin tlf og bruge dem som høretelefoner. I princippet kan apparaterne også skrues op og ned manuelt (altså i forhold til når hun bruger dem som høreapparater - ikke når hun bruger dem som høretelefoner da hun da kan skrue op og ned på telefonen), men den funktion har vi i samråd med Høreklinikken valgt at “blænde af”, så det kun kan styres fra deres computersystem når vi er inde hos dem. Men det er ene og alene fordi hun ikke er ældre og det måske er noget bøvl for hende at indstille lyden korrekt. Hvis det er en voksen tænker jeg sagtens man selv kan styre det. 

Anmeld Citér

27. september 2023

Anonym trådstarter

KmLarsen1 skriver:

Er det til et barn eller voksen?

Og er I hos det offentlige eller en privat klinik?

Både mit ene barn og jeg har høreapparater (og andre i min familie også)

Det er til en voksen og det bliver i det private. 
hvad er forskellen på det private og offentligt ? 

Anmeld Citér

27. september 2023

KmLarsen1

https://hoereforeningen.dk/hjaelp-til-dig/hoereapparater/

Høreforeningen har nogle fine guides.

Hos det offentlige skal du ikke betale noget overhovedet, men har heller ikke frit valg på alle hylder, men man kan undersøge, hvilke de har mulighed for at udlevere.DDer er typisk længere ventetid hos det offentlige, men der er frit sygehusvalg, så du kan også tage et andet sted hen i landet og nogle steder er der nogle private klinikker, som afhjælper de offentlige klinikker.

Hos det private betaler du selv en god sjat. Som regel har de et par modeller, som (sjovt nok) koster lige præcis det, som man får i tilskud. Men deres priser er også for tilpasning og test osv.

Jeg har selv lige fået nogle nye, som kan sluttes til ipad, iphone, og det er faktisk ret rart at få lyden direkte ind. Men om det er mange tusind kroner værd, det er svært at sige. Jeg købte faktisk mine brugt, fordi jeg havde mulighed for at få dem tilpasset meget billigt i udlandet.

Anmeld Citér

27. september 2023

Kokomom

Profilbillede for Kokomom
Anonym skriver:

Hej

Jeg har høreapparat og altså jeg kan bruge dem så når jeg har dem i behøver jeg ikke høretelefoner osv. Heller ikke når folk ringer til mig, så de fungere både så jeg kan høre bedre men også bruge dem som headset. 

Dog syntes jeg det lidt underligt at snakke med dem i (altså som headset) for her ligner det virkelig du snakker med dig selv.��

Så har jeg funktioner på at de kan bruges i teatret og biograf osv. 

Anmeld Citér

6. oktober 2023

Anonym trådstarter

Kokomom skriver:

Jeg har høreapparat og altså jeg kan bruge dem så når jeg har dem i behøver jeg ikke høretelefoner osv. Heller ikke når folk ringer til mig, så de fungere både så jeg kan høre bedre men også bruge dem som headset. 

Dog syntes jeg det lidt underligt at snakke med dem i (altså som headset) for her ligner det virkelig du snakker med dig selv.��

Så har jeg funktioner på at de kan bruges i teatret og biograf osv. 

Hvilke har du ? Dem der er bag øret eller dem som kun er inde i øret ? 
og ved du om der er forskel ? Og om den ene type er bedre end den anden ? 

Anmeld Citér

6. oktober 2023

Anonym trådstarter

KmLarsen1 skriver:

https://hoereforeningen.dk/hjaelp-til-dig/hoereapparater/

Høreforeningen har nogle fine guides.

Hos det offentlige skal du ikke betale noget overhovedet, men har heller ikke frit valg på alle hylder, men man kan undersøge, hvilke de har mulighed for at udlevere.DDer er typisk længere ventetid hos det offentlige, men der er frit sygehusvalg, så du kan også tage et andet sted hen i landet og nogle steder er der nogle private klinikker, som afhjælper de offentlige klinikker.

Hos det private betaler du selv en god sjat. Som regel har de et par modeller, som (sjovt nok) koster lige præcis det, som man får i tilskud. Men deres priser er også for tilpasning og test osv.

Jeg har selv lige fået nogle nye, som kan sluttes til ipad, iphone, og det er faktisk ret rart at få lyden direkte ind. Men om det er mange tusind kroner værd, det er svært at sige. Jeg købte faktisk mine brugt, fordi jeg havde mulighed for at få dem tilpasset meget billigt i udlandet.

Hej. 
ok. Er det dem der sidder bag øret eller inde i øret du har ? 

Anmeld Citér

6. oktober 2023

KmLarsen1

Anonym skriver:

Hej. 
ok. Er det dem der sidder bag øret eller inde i øret du har ? 

Jeg har et par der sidder bag øret og er rigtig glad for dem.

So ung havde jeg dem der sidder i øret, men de gik jævnlig i stykker, fordi jeg svedte meget og fugten ødelagde elektronikken. Men det fungerer fint for andre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.