Socialrådgiver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.080 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. september 2023

Anonym trådstarter

Jeg er nyuddannet socialrådgiver, og kunne godt tænke mig at høre, hvad I får og har fået i løn, hvad trin I startede på, hvad tillægsområde, hvad erfaring havde du i forvejen (evt. studentermedhjælper e.l.), og hvordan din løn blev forhandlet frem.

Jeg har orienteret mig på DSF side angående løn, trin og område, og ønsker at høre virkelige eksempler på, hvad I får, hvor længe I har været i den stilling og hvad erfaring I har med jer osv

Du kan være anonym

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2023

Anonym

Kommunalt ansat. Får 35.000 har været færdig i 3 år. Har fagrelevant erfaring fra studietiden 

Anmeld Citér

25. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kommunalt ansat. Får 35.000 har været færdig i 3 år. Har fagrelevant erfaring fra studietiden 

Tak for dit indput Hvad løntrin startede du på og hvad er du på nu? Og er det samme stilling du har været i siden du blev uddannet? Fik du noget ekstra fordi du havde relevant erfaring fra dit studie? (tænker det var enten fra praktiktiden eller som studentermedhjælper?)

Anmeld Citér

25. september 2023

Anonym

Uddannet i 3 år - erfaring gennem studie tiden.

Startede på sats 31 - har efterfølgende forhandlet 2 trin mere.... vi forhandler løn hvert år sammen med hk'rr om et vis antal løntrin. I år var det vist 20 trin til ca 300 ansatte.

Vi stiger i min ansættelse kommune ikke et vis antal løntrin efter et bestemt antal års ansættelse....det gør en del andre ved jeg

Jeg er ansat i jobcenter, i et område hvor satsen er lavest og nok ansøgere...hvilket gør det svært at hive lønnen op....

Jeg har yderligere 2 løn trin men disse er grundet nogle opgaver jeg varetager i forbindelse med arbejde...og løntrin bortfalder når sisse funktioner frasiges engang.

Anmeld Citér

25. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Uddannet i 3 år - erfaring gennem studie tiden.

Startede på sats 31 - har efterfølgende forhandlet 2 trin mere.... vi forhandler løn hvert år sammen med hk'rr om et vis antal løntrin. I år var det vist 20 trin til ca 300 ansatte.

Vi stiger i min ansættelse kommune ikke et vis antal løntrin efter et bestemt antal års ansættelse....det gør en del andre ved jeg

Jeg er ansat i jobcenter, i et område hvor satsen er lavest og nok ansøgere...hvilket gør det svært at hive lønnen op....

Jeg har yderligere 2 løn trin men disse er grundet nogle opgaver jeg varetager i forbindelse med arbejde...og løntrin bortfalder når sisse funktioner frasiges engang.

Må jeg spørge, hvad erfaring gennem studietiden var?  Og var det relevant til lige netop den stilling, du sad i efterfølgende, hvor du fik forhandlet trin? 

Hvordan foregår en forhandling om løntrin? 

Hvilke ting kan man få ekstra trin ved. Du nævner, at du har fået to trin for nogle opgaver du varetager. Hvad kan det være. Jeg har job indenfor voksenområdet. Vil der være noget at hente her?

Anmeld Citér

26. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Må jeg spørge, hvad erfaring gennem studietiden var?  Og var det relevant til lige netop den stilling, du sad i efterfølgende, hvor du fik forhandlet trin? 

Hvordan foregår en forhandling om løntrin? 

Hvilke ting kan man få ekstra trin ved. Du nævner, at du har fået to trin for nogle opgaver du varetager. Hvad kan det være. Jeg har job indenfor voksenområdet. Vil der være noget at hente her?

Jeg fik ikke løntrin for min erfaring.... hvilket mange andre har gjort.....min TR glemte det i farten desværre.. jeg har arbejdet indenfor jobcenter, hvilket jeg også gør nu 

Jeg har arbejdet som socialrådgiver med egen sagsstamme under studiet.

Hvert år bliver der meldt ud hvad fokus er ift. Løntrin....det kan være faglig udvikling, mm så skal man selv anmode om lønstigning og selv sige hvor mange trin man anmoder om og hvorfor. Så sidder tr, leder og sammen udvælger hvem der skal have løntrin.

Ved HK som vi forhandler i samme pulje med får automatisk stigning også fordi deres fagforening har forhandlet det..... 

Jeg er super bruger i vores fagsystem og AMR.... vi får ikke nedsat sagstal i forbindelse med varetagelse af andre funtioner,  men istedet løntrin....som så bortfalder den dag vi frasiger os funktionen....

Og ville heller selv have mindre sagstal.....

Anmeld Citér

26. september 2023

Anonym

Jeg har 10 års erfaring og arbejder som faglig ressourceperson i et Jobcenter. 
Jeg får løntrin 41 + et funktionstillæg på ca 2500 om måneden. 

Jeg startede på løntrin 35. 

Anmeld Citér

26. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har 10 års erfaring og arbejder som faglig ressourceperson i et Jobcenter. 
Jeg får løntrin 41 + et funktionstillæg på ca 2500 om måneden. 

Jeg startede på løntrin 35. 

Et beløbet på ét funktionstillæg altid det samme beløb uanset hvor man arbejder? Så hvis jeg tildeles et enkelt funktionstillæg, vil det så være samme beløb som dit?

Anmeld Citér

26. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg fik ikke løntrin for min erfaring.... hvilket mange andre har gjort.....min TR glemte det i farten desværre.. jeg har arbejdet indenfor jobcenter, hvilket jeg også gør nu 

Jeg har arbejdet som socialrådgiver med egen sagsstamme under studiet.

Hvert år bliver der meldt ud hvad fokus er ift. Løntrin....det kan være faglig udvikling, mm så skal man selv anmode om lønstigning og selv sige hvor mange trin man anmoder om og hvorfor. Så sidder tr, leder og sammen udvælger hvem der skal have løntrin.

Ved HK som vi forhandler i samme pulje med får automatisk stigning også fordi deres fagforening har forhandlet det..... 

Jeg er super bruger i vores fagsystem og AMR.... vi får ikke nedsat sagstal i forbindelse med varetagelse af andre funtioner,  men istedet løntrin....som så bortfalder den dag vi frasiger os funktionen....

Og ville heller selv have mindre sagstal.....

Ej, det var da godt nok ærgerligt. Øv. 

Og jeg forstår dig godt, jeg ville også hellere have mindre sagstal, hvis man kunne vælge. 

Mange tak for dit svar, det er en stor hjælp

Anmeld Citér

27. september 2023

Anonym

Jeg arbejder på børne- og familieområdet og har gjort det altid. Jeg startede på løntrin 31 og er nu på løntrin 38 med 9 års erfaring. Jeg er DUBU superbruger og får derfor et tillæg for det, så ligger på 34600 kr. før skat. 

Jeg ved at den kommune jeg er i er lavt lønnet og nabo kommunerne ligger 2 trin over mig. Men kan høre at den største kommune i dk er ekstremt lavtlønnede i forhold til f.eks. mange andre kommuner. Ved også at mange jobcentrer er bedre lønnet i forhold til børneområdet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.