Øve engelsk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.177 visninger
12 svar
5 synes godt om
24. september 2023

Bløpsmor

Profilbillede for Bløpsmor

Min datter på 8 er ked af at hun ikke er bedre til engelsk, og vi vil gerne støtte hende i at blive bedre, men hvordan? 
er der nogen der har gode ideer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2023

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Bløpsmor skriver:

Min datter på 8 er ked af at hun ikke er bedre til engelsk, og vi vil gerne støtte hende i at blive bedre, men hvordan? 

Min søn er godt nok 15, men vi fik at vide fra hans lærer at hans engelsk er blevet meget bedre efter at han spiller på engelsk. Min datter på 9 går meget op i hvad alting hedder på engelsk, så hvis vi går tur bliver det ofte til at vi leger "I spot..." hvor jeg f.eks. siger I spot a true og så svarer hun "et træ, der".

Vi ser også nogle gange film som hun elsker, f.eks. Frozen, på engelsk og det hjælper også lidt.

Anmeld Citér

24. september 2023

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Bløpsmor skriver:

Lad hende se tegnefilm på engelsk med undertekster på

Anmeld Citér

24. september 2023

AnoMor

Bløpsmor skriver:

Tegnefilm på engelsk 

leg “i spot…” 

spil vendespil hvor man skal sige billederne på engelsk 

før generelt engelsk ind i dagligdagen. 

Anmeld Citér

24. september 2023

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

gyldendal har lavet en fin bog der heder min første engelske ordbog som er ret fin. 

Anmeld Citér

24. september 2023

drabo

Profilbillede for drabo

man kan også låne engelske læs let bøger på biblioteket

Anmeld Citér

24. september 2023

Mor Christa

Vi laver aktiviteter på engelsk herhjemme. 
min 6 årige ønsker også at bliver bedre, så vi laver eksempelvis mad på engelsk kun, og hvis der så er noget hun ikke forstår, forklarer jeg det med andre ord på engelsk. 
vi handler ind på engelsk. Vi tager tøj på på engelsk osv. 

det fungerer super!

Anmeld Citér

25. september 2023

Bløpsmor

Profilbillede for Bløpsmor

Sikke mange gode forslag - tak! 
Jeg havde købt en arbejdsbog til hende og det er fint - men er jo skoleagtigt og går ikke så hurtigt. Tror I har ret i at hun skal høre/tale det meget mere. Hun kan ikke rigtig noget, så det er svært at starte med at tale engelsk til hende. Men vi må prøve.

Anmeld Citér

25. september 2023

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Som de andre også foreslår, så er det en stor hjælp at tale engelsk med hende. I kunne fx aftale, at den næste time, der snakker du kun engelsk, og du hjælper hende, hvis hun ikke ved hvad hun skal svare. Og så kan I jo lave et eller andet sammen der er hyggeligt også.

Det skal nok komme.

Anmeld Citér

25. september 2023

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel

Min store er 12 år og har talt flydende engelsk de sidste mange år.. 

Jeg har altid sunget engelske vuggeviser for børnene, og senere (fra han var 3-4 år) så vi engelske børneprogrammer, når han så en rød traktor sagde han det på dansk, jeg på engelsk og så lærte han det lige så stille. 
da han blev ældre legede vi når vi var ude og gå “i spy with My eye…” i starten sagde han det på dansk; og så oversatte jeg og han gentog. Han begyndte selv at spørge hvad tingene hed hvor jeg også oversatte. 

den bedste måde at lære engelsk er ved at bruge det. Brug det i hverdagen, så når hun spørger hvad i skal spise så sig  fx“kartofler og sovs” og oversæt det til engelsk så hun hører det. Når i spiser, så peg på maden, spørg hvad det hedder på engelsk og hjælp hende, spørg hvad gaflen hedder, tallerken osv… 

det skal nok komme børn har øre for sprog og desto mere vi udsætter dem for sprog desto hurtigere lærer de.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.