1. menstruation efter abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.011 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. september 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V

Jeg har idag fået min første menstruation efter ufrivillig abort i august. Det er dog allerede på cyklus dag 26, regnet fra det kirurgiske indgreb, hvilket for mig virker lidt tidligt. Min cyklus før var på 30 dage og rimelig stabil, +/- 2 dage.

Indtil videre er det til at holde ud, jeg bløder ikke mere end "normalt". Til gengæld har jeg de ondeste smerter i lænden. Det føles som om, jeg er blevet banket med en hammer direkte på lænden.

Hvad kan jeg gøre for at lindre smerterne? Smertestillende virker ikke særlig godt på mig.

Hvad er jeres erfaringer med menstruation efter abort? Var de kraftigere, mere smertefulde, længere eller andet?

Jeg aner ikke hvad jeg skal forvente og er godt nok spændt på, hvordan min cyklus bliver fremover.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2023

Flnad84

Jeg fik en udskrabning 22/8 - fik mens 11/9; den var meget mystisk: virkeligt kraftig i 2 døgn - så overhovedet intet i 1 døgn og så 3 døgn med almindelig/svag mens. Jeg håber det fra næste cyklus er tilbage til normalen…

Anmeld Citér

22. september 2023

MortilF+V

Flnad84 skriver:

Jeg fik en udskrabning 22/8 - fik mens 11/9; den var meget mystisk: virkeligt kraftig i 2 døgn - så overhovedet intet i 1 døgn og så 3 døgn med almindelig/svag mens. Jeg håber det fra næste cyklus er tilbage til normalen…

Det lyder godt nok mystisk. Jeg har godt nok hørt, at de første par menstruationer kan være anderledes end før, men alligevel.

Jeg fik kirurgisk indgreb d. 28.08, grundet restvæv efter medicinsk behandling (missed abortion). Og så er min menstruation kommet idag. Jeg håber på, at den er så tæt på "normalen" som muligt

Bortset fra smerterne, som er virkelig slemme.

Anmeld Citér

22. september 2023

Anonym

Min var kraftigere og jeg havde meget ondt, din cyklus kan sagtens være off i op til et halvt år efter en abort

Anmeld Citér

22. september 2023

MortilF+V

Anonym skriver:

Min var kraftigere og jeg havde meget ondt, din cyklus kan sagtens være off i op til et halvt år efter en abort

Det håber jeg virkelig ikke bliver tilfældet Men jeg ved godt at risikoen er der. Ondt gør det i hvert fald. Jeg synes det gjorde rigeligt ondt inden aborten, men det her topper alt.

Anmeld Citér

22. september 2023

Flnad84

KNV skriver:

Det lyder godt nok mystisk. Jeg har godt nok hørt, at de første par menstruationer kan være anderledes end før, men alligevel.

Jeg fik kirurgisk indgreb d. 28.08, grundet restvæv efter medicinsk behandling (missed abortion). Og så er min menstruation kommet idag. Jeg håber på, at den er så tæt på "normalen" som muligt

Bortset fra smerterne, som er virkelig slemme.

Jeg fik en udskrabning 7 uger efter min senabort hvor jeg fødte i uge 14 - da der (åbenbart) var et lille bitte stykke moderkage der ikke ville slippe…

Anmeld Citér

22. september 2023

MortilF+V

Flnad84 skriver:

Jeg fik en udskrabning 7 uger efter min senabort hvor jeg fødte i uge 14 - da der (åbenbart) var et lille bitte stykke moderkage der ikke ville slippe…

Det er jeg ked af at høre. Det lyder virkelig slemt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.