Menstruation og p-pille stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.343 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september 2023

Anonym trådstarter

Hejsa. Er det muligt at blive gravid imellem p-pille stop og første menstruation efter p-pille stop? Hvis i forstår hvad jeg mener?
Jeg er nemlig stoppet på p-piller, og har i over 2 måneder ikke fået min menstruation, og ved jo godt at ens cyklus er uregelmæssig.

Men mit spørgsmål er bare om det er muligt at blive gravid i den tid, man venter på sin første menstruation uden p-piller, selvom ens menstruation ikke er kommet pga. uregelmæssig cyklus? Håber i forstår hvad jeg mener.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2023

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Ja det er det da du altid vil have ægløsning inden din menstruation

Anmeld Citér

19. september 2023

Anonym

Normalvis vil man jo få sin menstruation med det samme når man stopper på p-pillerne, men ud fra det du beskriver ville jeg sige at det godt kan lade sig gøre, men er usandsynligt.

Det er muligt at du ca 14 dage efter stop har fået en ægløsning og har ramt den, men det er ikke den mest sandsynlige årsag.

Jeg er selv netop stoppet på minipiller (ikke præventionsform), og jeg har heller ikke haft mens før efter 2,5 måned efter stop. Min mens var før start på piller helt regelmæssig.

Det er helt normalt at kroppen lige skal "finde sine ben" efter en hormonpåvirkning, så det er nok det.

Nu ved jeg ikke om du ønsker en graviditet, men i hvert fald: Held og lykke

Anmeld Citér

19. september 2023

Anonym

Ja du får ægløsning før du får mens

Anmeld Citér

19. september 2023

Anonym trådstarter

Tænker nemlig om det er muligt jeg f.eks er blevet gravid for 2-3 uger siden eksempelvis, selvom min mens ikke er kommet endnu? Synes det er svært at finde rundt i. 
Men ja, vi ønsker en graviditet herhjemme

Anmeld Citér

19. september 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis du tror du er gravid, så er det letteste at tage en test og få det afklaret

Anmeld Citér

19. september 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Tag en graviditetstest så få du afklaring.

Anmeld Citér

20. september 2023

Anonym

1) tag en test

2) som mange har svaret, og du formentlig ikke har læst det siden du blir ved med at spørge, så får du ægløsning før mens, og man kan blive gravid når man har ægløsning. Tag en test! 

3) At blive gravid er ingen videnskab. folk er blevet gravide i så længe vi har eksisteret. Nogle frivilligt, andre ufrivillig, nogle planlagt og nogle uplanlagte. Det er ikke svært at finde rundt i hvordan man bliver gravid.  Prøv at låne en bog om at blive gravid  eller slå det op og lær din krop at kende. Så snart din cyklus er normal efter p-pille stop, kan du formentlig bedre følge med.

Hos de fleste starter mens ved p-pillestop, og får du slet ikk mens igen og er du ikke gravid så tag en med lægen 

Anmeld Citér

20. september 2023

MortilF+V

Profilbillede for MortilF+V
Anonym skriver:

Hejsa. Er det muligt at blive gravid imellem p-pille stop og første menstruation efter p-pille stop? Hvis i forstår hvad jeg mener?
Jeg er nemlig stoppet på p-piller, og har i over 2 måneder ikke fået min menstruation, og ved jo godt at ens cyklus er uregelmæssig.

Men mit spørgsmål er bare om det er muligt at blive gravid i den tid, man venter på sin første menstruation uden p-piller, selvom ens menstruation ikke er kommet pga. uregelmæssig cyklus? Håber i forstår hvad jeg mener.

Ja, du kan godt blive gravid mellem p=pille stop og den næste menstruation. Det er dog meget individuelt hvornår hormonerne i kroppen stabiliserer sig og din cyklus bliver normal igen.

Da jeg stoppede på p=piller i august 2012, fik jeg en meget voldsom menstruation med det samme efter. Derefter fik jeg først menstruation igen i februar 2013 (jeg var ikke gravid i mellemtiden). Så det tog næsten 1/2 for min krop at blive "normal" igen.

Anmeld Citér

20. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

1) tag en test

2) som mange har svaret, og du formentlig ikke har læst det siden du blir ved med at spørge, så får du ægløsning før mens, og man kan blive gravid når man har ægløsning. Tag en test! 

3) At blive gravid er ingen videnskab. folk er blevet gravide i så længe vi har eksisteret. Nogle frivilligt, andre ufrivillig, nogle planlagt og nogle uplanlagte. Det er ikke svært at finde rundt i hvordan man bliver gravid.  Prøv at låne en bog om at blive gravid  eller slå det op og lær din krop at kende. Så snart din cyklus er normal efter p-pille stop, kan du formentlig bedre følge med.

Hos de fleste starter mens ved p-pillestop, og får du slet ikk mens igen og er du ikke gravid så tag en med lægen 

Wow, nogle har vist fået det forkerte ben ud af sengen her til morgen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.