Højt blodtryk og lav fedtprocent

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.213 visninger
5 svar
1 synes godt om
19. september 2023

Tofifeen

Profilbillede for Tofifeen

Jeg havde hele graviditeten igennem lav blodprocent, fødte naturligt i lørdags og fik en 3 gradsbristning. Jeg har efterfølgen fået højt infektionstal som de behandler med antibiotika i drop og piller, det går fremad. Men jeg har også haft lav blod procent siden fødslen og lidt høj blodtryk/puls, lægen lyttede på hjertet og der var en mislyd som han siger nok skyldes ( har ikke Haft den før nemlig ) den lave fedtprocent fordi hjertet pumper hurtigere for at lave blod.

har i oplevet lignende med lidt højt blodtryk og lave fedtprocent efter fødslen og hvor længe tog det jer at kommer over?

( jeg er stadig indlagt og følger lægernes anvisninger, de er ikke bekymret for mig )

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2023

Mitguld

Tofifeen skriver:

Jeg havde hele graviditeten igennem lav blodprocent, fødte naturligt i lørdags og fik en 3 gradsbristning. Jeg har efterfølgen fået højt infektionstal som de behandler med antibiotika i drop og piller, det går fremad. Men jeg har også haft lav blod procent siden fødslen og lidt høj blodtryk/puls, lægen lyttede på hjertet og der var en mislyd som han siger nok skyldes ( har ikke Haft den før nemlig ) den lave fedtprocent fordi hjertet pumper hurtigere for at lave blod.

har i oplevet lignende med lidt højt blodtryk og lave fedtprocent efter fødslen og hvor længe tog det jer at kommer over?

( jeg er stadig indlagt og følger lægernes anvisninger, de er ikke bekymret for mig )

Ja jeg var ude for noget ligende, de sidste 3 måneder af min graviditet, lå jeg lavt i blodprocent, fik akut kejsersnit, hvor jeg mistede en del blod, og endte med en blodprocent på 3.2, havde en puls på ca 110, og højt blodtryk, kom på stærk jern tabletter, jern kost, og blodtryksmedicin, som virkede hurtigt, og min puls faldt, havde mislyd og ureglmæssig hjerterythme i ca 1 månedes tid, til min blodprocent kom op, var selv bekymret dengang, men det skal nok normalisere sig igen��

Anmeld Citér

19. september 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg mistede blod under seneste fødsel og fik deraf en blodprocent på 4,2. Mit blodtryk var også højt. 
Jeg havde en del gener som følge af den lave procent og fik en blodtransfusion. Derefter var jeg helt fit for fight igen og skulle ikke bruge måneder på at opbygge min blodprocent. 
Så prøv at høre om det kan være en mulighed. 

Anmeld Citér

19. september 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik at vide, at det var rigtig godt at drikke kakaomælk, for at hjælpe med at danne nyt blod.

Der er åbenbart noget i kakaomælk, der kan hjælpe med at opbygge blodet hurtigere. 

Ka ik huske hvorfor

Udover det tog jeg jernplader, som jeg skylle drikke sammen med appelsin juice, da juicen hjælper, blodet med at optage jernet nemmere.

Syntes jeg var mega træt ca 1 mdr efter fødslen.

Jeg har også en mislyd på hjertet, men den betyder ik noget. Vh Stine 

Anmeld Citér

19. september 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy
StineW79 skriver:

Jeg fik at vide, at det var rigtig godt at drikke kakaomælk, for at hjælpe med at danne nyt blod.

Der er åbenbart noget i kakaomælk, der kan hjælpe med at opbygge blodet hurtigere. 

Ka ik huske hvorfor

Udover det tog jeg jernplader, som jeg skylle drikke sammen med appelsin juice, da juicen hjælper, blodet med at optage jernet nemmere.

Syntes jeg var mega træt ca 1 mdr efter fødslen.

Jeg har også en mislyd på hjertet, men den betyder ik noget. Vh Stine 

Egentlig mærkeligt du blev rådet til at drikke meget kakaomælk for at øge din blodprocent, fordi det (pga. calcium) hæmmer optagelsen af jern.

Anmeld Citér

19. september 2023

StineW79

Profilbillede for StineW79
Jixy skriver:

Egentlig mærkeligt du blev rådet til at drikke meget kakaomælk for at øge din blodprocent, fordi det (pga. calcium) hæmmer optagelsen af jern.

Pas. Men fik det serveret i LItter vis, mens jeg var indlagt vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.