Lægen kan ikke se ægløsning til scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

731 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. september 2023

Anonym trådstarter

Jeg har været til scanning hos en ivf klinik fordi jeg skulle starte behandling når mens kom. Der er cirka en uge til - men klinikken kunne ikke se jeg havde haft ægløsning på trods af jeg havde meget tydelige ægløsningstests for en uge siden.

Hun scannede løs og hun sagde alt var utydeligt ved min scanning og det var svært at "se noget". Hun fandt tilsidst livmoder og hvad hun mente vare æggestokke. Hun er en meget erfaren læge og sagde de betød ikke noget.. men blev da alligevel lidt bekymret. Hvorfor skal man så scannes hvis det alligevel ikke betyder noget.... Nogle af Jer som har prøvet det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2023

Anonym

At du får en positiv æltest betyder desværre ikke at ægløsning kommer, men blot at hormonet stiger. Hormonet kan sagtens stige og kroppen fejle æl for at lave den senere, måske det er tilfældet 

Anmeld Citér

18. september 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har aldrig hørt om at man skulle scannes inden mens? Som hun siger, har det ikke betydning for næste cyklus om du har haft æl eller ej. Så ingen grund til bekymring. Man kan godt have en positiv test uden egentlig æl. Det kan også ske ved forskellige hormonelle forstyrrelser 

Anmeld Citér

19. september 2023

Anonym trådstarter

Det var mit første møde med klinikken hvor jeg valgte at købe en 3 IVF forsøg hvor de tilsidst i mødet scannede mig for at se om alt var ok til at kunne starte IVF.

Men er da glad for at høre, at I mener, at der ikke er noget at bekymre sig for... blev bare lige bekymret

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.