Jeg ville slet ikke tilbyde andet end MM med mindre mit barn meget tydligt viser interasse for det, så længe mit barn ellers trives på MM.
Man kan sagtens fuldernære ungerne på MM alene til de er et år (helt sikkert også længere men undersøgelsen dækkede kun til 12 måneder) Den der med at de aaaaaldrig lærer at spise fast føde hvis man ikke begynder inden de er x alder, VÅS i de kulture hvor det er normen at fuldamme 2-3 år, ja undskuld, men jeg har endnu ikke hørt at de voksne stadig får pa, ej heller at de lever af sutteflaske, det er simbelthen en være om gang vås intet andet. Der til bør man ikke begynde på andet før de små er 6 måneder, der er et enszym som deres tarme først udvikler fra de er ca 6 måneder som hjælper kroppen til at nedbryde maden, og holde en evt fødevareallergi på porten.
Det bedste man kan gøre er at lade de små nøjes med smagsprøver intet andet til de er mindst 12 måneder (også sundhedsstyrrelsen er begyndt at anbefale fuldamning til 12 måneder) ikke kun af hensyn til ungernes maver, men også af hensyn til deres motorik (amning styrker motorikken) og ikke mindste deres hjerner; gennem i MM er der 2 fedtstoffer som ungerne ikke kan få på anden vis, (og en 2 som kan fås vis fisk, men ikke gennem babygrød mos MME osv) de fedtstoffer styrker de smås hjerner. Faktisk er det sådan at ammebørn får 7-10 poient højere i IQ tests end ikke amme børn, jo længere de er blevet fuldammet jo højere point.
Der er med andre ord absolut intet der taler for at man begynder på andet end MM, med mindre ungerne ikke trives på det længere, tværtiomd taler alt for at man ikke begynder på andet end MM.
Derfor vil jeg ikke råde dig til at begynde på et måltid mere, men nærmere råde dig til at skære ned på det han får, og nøjes med at lade ham smage med der hvor han har lyst, på ganske alm mad, frem for at servere babymad, for han har som sådan intet at bruge baby mad til, det er ikke til gavn for ham, nu han trives ganske fint på MM.
Anmeld