Ang. grød :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.894 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. april 2008

Minedrenge

Hejsa :)

Min søn, Malthe er snart 5 mdr. og vi begyndte at give han grød fast til middag, hver dag, for lidt over 14 dage siden.

Det har ikke være nogen kæmpe succes hos os, Malthe synes ikke rigtig om det. Men nu da jeg er skiftet til en anden grød, går det lidt bedre :)

Men mit spørgsmål er så, hvornår vi skal starte på andet måltid ? Jeg kan ikke rigtig bestemme mig.. Altså aften måltidet.

Jeg ammer ham, og ELSEKR det (L) Så det skal jo heller ikke fylde for meget og ødelægge det..

Kom med nogle råd osv :)

Knus Sandie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2008

Skovurt

Hej

Nu hvor du trives med amningen, så antager jeg at Malthe gør det samme ;) og jeg ville bare vente med aftensmåltidet til han begynder at give udtryk for at han har brug for mere mad, men hvis han trives med amning, og frokost, så er det da fint.

Her begyndte Leander at være meget urolig om natten, og derfor begyndte vi at give mere mad. Nu spiser han ske mad tre gange om dagen, og jeg er så småt ved at arrangere at måltid nr. 4 kommer på banen.

Du kan jo sagtenes tilbyde Malthe kartoffel/grøntsagsmos til middag også - for at give ham nogle smagsindtryk, og vænne ham til nye ting efterhånden, uden at skulle tilbyde ham et helt måltid mere.

Alt i alt mener jeg at du bare skal være opmærksom på Malthes behov, og så længe han trives med "kun" ét skemåltid om dagen, så er det da fint at fortsætte med primært at amme.

Anette

Anmeld

15. april 2008

NejaJ

Hejsa...

Jeg begyndte at give Lærke grød i søndags, og allerede efter en uge kan jeg begynde på måltid nummer 2...

Altså uge efter uge kan man begynde at give dem lidt mere...

Hilsen Neja..

Anmeld

15. april 2008

MUTT3

Jeg ville slet ikke tilbyde andet end MM med mindre mit barn meget tydligt viser interasse for det, så længe mit barn ellers trives på MM.

Man kan sagtens fuldernære ungerne på MM alene til de er et år (helt sikkert også længere men undersøgelsen dækkede kun til 12 måneder) Den der med at de aaaaaldrig lærer at spise fast føde hvis man ikke begynder inden de er x alder, VÅS i de kulture hvor det er normen at fuldamme 2-3 år, ja undskuld, men jeg har endnu ikke hørt at de voksne stadig får pa, ej heller at de lever af sutteflaske, det er simbelthen en være om gang vås intet andet. Der til bør man ikke begynde på andet før de små er 6 måneder, der er et enszym som deres tarme først udvikler fra de er ca 6 måneder som hjælper kroppen til at nedbryde maden, og holde en evt fødevareallergi på porten.
Det bedste man kan gøre er at lade de små nøjes med smagsprøver intet andet til de er mindst 12 måneder (også sundhedsstyrrelsen er begyndt at anbefale fuldamning til 12 måneder) ikke kun af hensyn til ungernes maver, men også af hensyn til deres motorik (amning styrker motorikken) og ikke mindste deres hjerner; gennem i MM er der 2 fedtstoffer som ungerne ikke kan få på anden vis, (og en 2 som kan fås vis fisk, men ikke gennem babygrød mos MME osv) de fedtstoffer styrker de smås hjerner. Faktisk er det sådan at ammebørn får 7-10 poient højere i IQ tests end ikke amme børn, jo længere de er blevet fuldammet jo højere point.

Der er med andre ord absolut intet der taler for at man begynder på andet end MM, med mindre ungerne ikke trives på det længere, tværtiomd taler alt for at man ikke begynder på andet end MM.

Derfor vil jeg ikke råde dig til at begynde på et måltid mere, men nærmere råde dig til at skære ned på det han får, og nøjes med at lade ham smage med der hvor han har lyst, på ganske alm mad, frem for at servere babymad, for han har som sådan intet at bruge baby mad til, det er ikke til gavn for ham, nu han trives ganske fint på MM.

Anmeld

15. april 2008

Minedrenge

MUTT3 skriver:

Jeg ville slet ikke tilbyde andet end MM med mindre mit barn meget tydligt viser interasse for det, så længe mit barn ellers trives på MM.

Man kan sagtens fuldernære ungerne på MM alene til de er et år (helt sikkert også længere men undersøgelsen dækkede kun til 12 måneder) Den der med at de aaaaaldrig lærer at spise fast føde hvis man ikke begynder inden de er x alder, VÅS i de kulture hvor det er normen at fuldamme 2-3 år, ja undskuld, men jeg har endnu ikke hørt at de voksne stadig får pa, ej heller at de lever af sutteflaske, det er simbelthen en være om gang vås intet andet. Der til bør man ikke begynde på andet før de små er 6 måneder, der er et enszym som deres tarme først udvikler fra de er ca 6 måneder som hjælper kroppen til at nedbryde maden, og holde en evt fødevareallergi på porten.
Det bedste man kan gøre er at lade de små nøjes med smagsprøver intet andet til de er mindst 12 måneder (også sundhedsstyrrelsen er begyndt at anbefale fuldamning til 12 måneder) ikke kun af hensyn til ungernes maver, men også af hensyn til deres motorik (amning styrker motorikken) og ikke mindste deres hjerner; gennem i MM er der 2 fedtstoffer som ungerne ikke kan få på anden vis, (og en 2 som kan fås vis fisk, men ikke gennem babygrød mos MME osv) de fedtstoffer styrker de smås hjerner. Faktisk er det sådan at ammebørn får 7-10 poient højere i IQ tests end ikke amme børn, jo længere de er blevet fuldammet jo højere point.

Der er med andre ord absolut intet der taler for at man begynder på andet end MM, med mindre ungerne ikke trives på det længere, tværtiomd taler alt for at man ikke begynder på andet end MM.

Derfor vil jeg ikke råde dig til at begynde på et måltid mere, men nærmere råde dig til at skære ned på det han får, og nøjes med at lade ham smage med der hvor han har lyst, på ganske alm mad, frem for at servere babymad, for han har som sådan intet at bruge baby mad til, det er ikke til gavn for ham, nu han trives ganske fint på MM.

Det er i hvert fald tankevækkende det du skriver der. Det har jeg aldrig tænkt på før :) -Tak :D

Anmeld

30. april 2008

Miam

Tjah måske knap så fedt når man af gode grunde ikke kan amme og det hele vejen igennem har været det ene mislykket forsøg efter det andet. :(

Så kan jeg da godt føle, at jeg som mor ikke giver mit barn det bedste, da jeg er nødsaget til at give hende erstatning.

Minusset ved sådanne sider....at man ikke altid lige kan filtrere hvad man læser fra...desværre.

Anmeld

30. april 2008

Miam

Måske man burde gemme de hersens "forherligheder" omkring amning til amning-forummet??? Så vi, der i god tro, tror vi skal læse om grød, dunkes oven i hovedet over vi ikke kan amme????
Ja undskyld men jeg er meget ulykkelig over det fakta at amning ikke er en mulighed herhjemme....og jeg kommer bestemt ikke herind for at konfonteres med det....tro mig jeg ved godt, hvilke ulemper der er ved ikke at amme. Det har jeg nemlig pint og plaget mig selv med utallige gange, indtil jeg opgav det.

Anmeld

4. maj 2008

Kvindemin

Så er vi to, syntes bestemt heller ikke det er rart at blive konfronteret med det :$ Jeg kunne desværre heller ikke amme min datter, må nu 5 mdr. Men min datter kunne ikke trives i dag, og min holdning til det nu er bare 'at jeg ikke har fortrudt'. Men troede ikke det her var et sted, hvor man ligefrem var mod hinanden - men hjalp hinanden. Og du skulle bestemt ik føle dig alene :) Knus herfra.

Anmeld

4. maj 2008

Kvindemin

kunne ikke trives bedre i dag, stavefejl :)

Anmeld

4. maj 2008

A.I.G.

Læs dit barns behov og får du nattesøvn ?

Min ældste datter fuldammede jeg i 7 mdr, da hun overhovedet ikke var motiveret for anden mad, men hun sprang så også grødstadiet over og gik direkte på chili con carne - rubrødsmadder og amning ;o)
Og Jeg var ved at besvime af træthed til sidst pga. manglende søvn da MM ikke mættede nok...

Denne gang fik min yngste anden mad end MM da hun var 5 mdr (14 dage siden).
Ganske enkelt fordi hun er topmotiveret for det og hun får mellem 2-3 måltidder om dagen...
Havregrød med smørklat om morgenen. Og en mos af tomat, broccoli, gulerod, kartoffel, asparges og laks om aftenen.
Og så tilbydes hun lidt agurk og banan og lign. som vinden blæser.

Derudover ammes hun stadig på livet løs. Hvis hun kunne vælge ville hun æde os ud af huset. Hun er bare klar nu, og sådan må det være, selvom jeg troede at jeg skulle gentage mønsteret fra sidst (det var jo så let)...

Børn er forskellige...

Anette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.