Er jeg ved at gå i fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.800 visninger
2 svar
1 synes godt om
10. september 2023

Tofifeen

Profilbillede for Tofifeen

Jeg er 38+3 - Og skal sættes igang senest torsdag grundet stor baby ( vejer omkring 3800 gram ) med mit første barn

Jeg havde sidste onsdag veer og kom på fødselsgangen, der sagde de jeg var 1 cm åben og havde blærebetændelse ( wuhu ) jeg har efterfølgende har veer hist og pist, men intet som varede ved. Dog igår nat havde jeg de vildeste veer og de varede 1-1.5 time, jordemoderen sagde dog jeg skulle ringe igen efter 2 timer med veer som varede 1 minuts tid og var kraftige, samt med et mellemrum på 5 minutter cirka. De forsvandt dog som dug for solen igen, og har idag haft lidt ondt i maven, især i morges med plukveer. Jeg opdagede så tidligere at min trusser var semi våde, og der var lidt guligt/udflød agtigt noget, i mit trusseindlæg. Jeg har nu rendt rundt med bind i nogle timer, og hvor jeg også har sovet det meste af tiden, uden at der er kommet yderligere. Hvad hulen sker der? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Nej du er ikke i fødsel nu, men din krop gør sig klar .. Dog kan der i princippet gå lang tid, før der sker mere, men kan også være at du går i fødsel senere i dag.. Men udflådet er nok lidt af slimproppen, der er gået, og det er også okay.. Den kan gå mange gange, og bliver så gendannet.. 

Jeg gik selv med daglige veer og var 2 cm åben en hel måned før fødsel, og jeg gik 10 dage over tid.. Så ja alle de her tegn er desværre ikke en indikation på, at fødslen er tæt på.. 

Men hvil dig nu det, du kan.. Sørg for at få masser at drikke og sørg for at spise godt, for ingen så mange dage skal du bruge en masse kræfter .. Og som sagt så kan det også være, at det sker i dag.. Så slap af og hvil dig så meget du kan.. Og hold øje med regelmæssige veer eller vandafgang (du skal kunne gøre et bind gennemblødt på 1 time, før de mener, at det er vandafgang)

Anmeld Citér

10. september 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det lyder helt normalt. Der er desværre ingen der kan sige om du går i fødsel i dag eller om flere dage eller uger. 

Ved min første og sidste fødsel havde jeg ingen tegn på at noget var undervejs, før jeg bare fra det ene øjeblik til det andet fik regelmæssige veer og fødte kort efter. 

Ved min anden fødsel havde jeg i flere uger inden næsten dagligt følelsen af at noget var undervejs. Jeg kunne have ret kraftige veer i nogle timer, hvorefter det stoppede igen. Jeg var 4 cm åben ved termin, og 5 cm åben 10 dage senere, men herfra gik der stadig tre dage inden fødslen. 

Det er normalt at man kan være i tvivl om vandet er gået. Men hvis ikke man fylde et bind med væske, er det ikke fostervand. Det kan også være noget af slimproppen, men det kan godt ske mange gange.

Held og lykke med det hele! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.