Galdeblære

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.768 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. september 2023

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg fik fjernet min galdeblære i torsdags, efter et voldsomt anfald. Jeg er gravid I uge 6, jeg har voldsomme smerter i det hul der er over navlen. Det er hævet, jeg kan hverken ligge eller sidde kan kun stå uden det gøre ondt.

Jeg har kontaktet afd som siger jeg skal komme ind og få noget morfin. Jeg vil ikke have mere morfin, til dels fordi jeg er gravid men også fordi jeg simpelthen for det så dårligt.

Jeg kan ikke komme på toilettet og derfor kaster jeg op. De giver mig ikke rigtig nogle råd eller vejledning til hvad jeg selv kan gøre. Jeg har taget noget penodil. Men jeg kaster jo op konstant. Jeg ved godt at det tager nogle dage og jeg får det bedre, netop pga den fulde narkose. 

Ville faktisk bare høre jer som har fået fjernet jeres galdeblære, hvilke symptomer i havde efterfølgende og hvor lang tid tog det jer at komme sig.

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2023

Anonym

Hejsa. 
det lyder ikke så rart, jeg har ikke fået fjernet min galdeblære. Men jeg er sygeplejerske på en akut afdeling. Du siger du er øm ved kikkerthullet? Det er hævet, er der tegn til infektion ellers? Er det rødt? Kommer der pus ud? Har du feber? For så skal infektionen jo behandles. 
Hvis du ikke ønsker at få morfin, hvilket jeg godt forstår, er der ikke så mange andre muligheder end paracetamol.

Du kan ikke komme på toilettet, er det fordi du er forstoppet? Som er helt normalt efter en operation og efter man har fået morfin. Det er vigtigt at du drikker rigeligt med væske, og får bevæget dig. Alt efter hvor meget morfin du har fået skal du jo nok have noget afføringsmiddel. Og hvis du har fået det og du stadig ikke kommer på toilettet. Så skal du have noget mere eller noget andet. Snak med din læge som kan rådgive dig Håber det kan hjælpe dig lidt.  

Anmeld Citér

9. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hejsa. 
det lyder ikke så rart, jeg har ikke fået fjernet min galdeblære. Men jeg er sygeplejerske på en akut afdeling. Du siger du er øm ved kikkerthullet? Det er hævet, er der tegn til infektion ellers? Er det rødt? Kommer der pus ud? Har du feber? For så skal infektionen jo behandles. 
Hvis du ikke ønsker at få morfin, hvilket jeg godt forstår, er der ikke så mange andre muligheder end paracetamol.

Du kan ikke komme på toilettet, er det fordi du er forstoppet? Som er helt normalt efter en operation og efter man har fået morfin. Det er vigtigt at du drikker rigeligt med væske, og får bevæget dig. Alt efter hvor meget morfin du har fået skal du jo nok have noget afføringsmiddel. Og hvis du har fået det og du stadig ikke kommer på toilettet. Så skal du have noget mere eller noget andet. Snak med din læge som kan rådgive dig Håber det kan hjælpe dig lidt.  

Tusind tak for dit svar. 

Nej der er ingen pus en smule rød er jeg. Det gøre bare skide ondt. Jeg drikker utroligt meget, måske mere end jeg skal Ca 5-6 L.

Jeg går rundt herhjemme hele tiden for at få gang i mine tarme. Jeg kan sætte et billede op af hvor jeg har ondt og det ser uskyldigt ud og måske er jeg bare pivet men fik afvide alt ville være normalt efter 24 timer

Anmeld Citér

9. september 2023

Konjac

Profilbillede for Konjac

Jeg har fået fjernet min galdeblære for lang tid siden. der gik ca 14 dage, før jeg kunne gå nogenlunde normalt og i normalt tempo. De første 5 dage havde jeg rigtig ondt, så jeg lå det meste af tiden i sengen. 
sidenhen har jeg fået en anden operation, hvor de gik ind nogenlunde samme steder og der, og der havde jeg smerter lige så

så det skal nok blive godt igen. Det med de 24 timer er nok mere bivirkingerne fra narkosen

Anmeld Citér

9. september 2023

Anonym trådstarter

Konjac skriver:

Jeg har fået fjernet min galdeblære for lang tid siden. der gik ca 14 dage, før jeg kunne gå nogenlunde normalt og i normalt tempo. De første 5 dage havde jeg rigtig ondt, så jeg lå det meste af tiden i sengen. 
sidenhen har jeg fået en anden operation, hvor de gik ind nogenlunde samme steder og der, og der havde jeg smerter lige så

så det skal nok blive godt igen. Det med de 24 timer er nok mere bivirkingerne fra narkosen

Okay det giver mening. Men jeg har ondt et bestemt sted. Du ved de laver jo 4 huller et I navlen, et over navlen, et I højre side og et ved ribbenet ved brystet. Og det hul over navlen er helt hævet og gøre mega ondt. Kan det være fordi mavemusklen ligger der? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

9. september 2023

Alha

Profilbillede for Alha
Anonym skriver:

Okay det giver mening. Men jeg har ondt et bestemt sted. Du ved de laver jo 4 huller et I navlen, et over navlen, et I højre side og et ved ribbenet ved brystet. Og det hul over navlen er helt hævet og gøre mega ondt. Kan det være fordi mavemusklen ligger der? 

Det ligner på ingen måde infektion. Smerter kommer jo gerne efter en operation. Og det lyder som smerter i hullerne, du er opereret i, og ikke omkring leveren og sådan.

Giv det tid. Pas på dig selv. Spis Paracetamol. Hvil dig, men få dog gang i benene. Hold ud. Der er lys for enden af tunnelen.

Anmeld Citér

11. september 2023

Anonym

Jeg fik også min galdeblære fjernet en del år siden. Jeg var lidt dårlig en dag af narkosen. Og lidt øm. Men var på ferie i Kroatien 10 dage efter operationen uden problemer, hvor vi både sejlede, badede og gik meget. Måske jeg var heldig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.