Jer, der lider af ADHD..hvordan får I mentalt ro?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.856 visninger
1 svar
1 synes godt om
8. september 2023

Less is more

Profilbillede for Less is more

Jeg vil gerne bede om råd fra folk, der selv har ADHD eller reel indsigt i området. 

Hvordan får I sjælero?

Jeg er påbegyndt diverse livsstilsændringer i forbindelse med kost, alkohol, motion og gåture.

Sidstnævnte foregår altid i dejlige skove eller i landlige omgivelser, men udover motionen får jeg ikke noget ud af det.

Jeg prøver på at bruge mine sanser -altså at høre, lugte og føle skoven, men min hjerne stikker fuldstændig af, hvilket irriterer mig. 

Jeg prøver af og til at meditere og forsøger mig ligeledes frem med mindfullnes, men uden succes.

Min hjerne har sin egen dagsorden og fortsætter med det, den vil, og specielt i skoven er det som om, at der kommer turbo....og det er bare ikke fedt.

Jer, der har opnået positive resultater i forbindelse med sjælero som ADHD-personer....hvad har I gjort?

Tak for svar����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2023

Roselil

Profilbillede for Roselil
Less is more skriver:

Jeg vil gerne bede om råd fra folk, der selv har ADHD eller reel indsigt i området. 

Hvordan får I sjælero?

Jeg er påbegyndt diverse livsstilsændringer i forbindelse med kost, alkohol, motion og gåture.

Sidstnævnte foregår altid i dejlige skove eller i landlige omgivelser, men udover motionen får jeg ikke noget ud af det.

Jeg prøver på at bruge mine sanser -altså at høre, lugte og føle skoven, men min hjerne stikker fuldstændig af, hvilket irriterer mig. 

Jeg prøver af og til at meditere og forsøger mig ligeledes frem med mindfullnes, men uden succes.

Min hjerne har sin egen dagsorden og fortsætter med det, den vil, og specielt i skoven er det som om, at der kommer turbo....og det er bare ikke fedt.

Jer, der har opnået positive resultater i forbindelse med sjælero som ADHD-personer....hvad har I gjort?

Tak for svar����

Har ikke selv Adhd, men kender to. Den ene træner hård styrketræning og cykling, den anden går ture på 20-25 km i hurtigt tempo med lydbog.

De udmatter sig selv til ro.

ved ikke om det er “sundt”, menn det virker for dem så de kasn opretholde en alm hverdag med arbejde og pligter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.