Hvor noteres min henvendelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.328 visninger
12 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2023

Anonym trådstarter

Så keg er lige gået igennem en bio, det gør ikke noget, graviditeten skete trods et kondom der ikke viste tegn på at være bristet. Men testede positivt og begyndte at bløde et par timer senere. Har haft et ret mildt forløb, blødte 7 dage, havde ikke ondt, men der var ret slimet og klumpet. Har det egentligt fint nu, mit problem er bare keg bliver beskyldt for at lyve omkring det. 

bliver beskyldt for at lyve, fordi jeg jar taget ret let på det. Det var jo uønsket? Samt. Min læge har ikke ville se mig, men derimod bare givet mig navnet på en gynækolog der ikke havde tid, som bad mig ringe videre til kollegaerne. Det valgte jeg så ikke at gøre, fordi der ikke var tegn på noget egentligt var galt. 

jeg har bare ikke lyst til at have hængende over hovedet at jeg lyver omkring det her, kan man et eller andet sted få adgang til hvad lægens receptionist noterer omkring ens henvendelser? Se dem? Ringede til dem i morges fordi jeg har lidt ondt i maven, men at det alligevel er en genkendelig smerte jeg ofte har pga. min pcos, og de vil hverken tage blodprøver eller noget, men henviser mig til gynækologen igen, som keg self ringer til når de åbner her klokken 9. Men kan man få adgang til de notater der er lavet om ens opkald, når man ikke har haft en tid hos en læge?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Så keg er lige gået igennem en bio, det gør ikke noget, graviditeten skete trods et kondom der ikke viste tegn på at være bristet. Men testede positivt og begyndte at bløde et par timer senere. Har haft et ret mildt forløb, blødte 7 dage, havde ikke ondt, men der var ret slimet og klumpet. Har det egentligt fint nu, mit problem er bare keg bliver beskyldt for at lyve omkring det. 

bliver beskyldt for at lyve, fordi jeg jar taget ret let på det. Det var jo uønsket? Samt. Min læge har ikke ville se mig, men derimod bare givet mig navnet på en gynækolog der ikke havde tid, som bad mig ringe videre til kollegaerne. Det valgte jeg så ikke at gøre, fordi der ikke var tegn på noget egentligt var galt. 

jeg har bare ikke lyst til at have hængende over hovedet at jeg lyver omkring det her, kan man et eller andet sted få adgang til hvad lægens receptionist noterer omkring ens henvendelser? Se dem? Ringede til dem i morges fordi jeg har lidt ondt i maven, men at det alligevel er en genkendelig smerte jeg ofte har pga. min pcos, og de vil hverken tage blodprøver eller noget, men henviser mig til gynækologen igen, som keg self ringer til når de åbner her klokken 9. Men kan man få adgang til de notater der er lavet om ens opkald, når man ikke har haft en tid hos en læge?

Jeg er lidt nysgerrig, hvem beskylder dig for at lyve? Og er det vigtigt ifht. hvad du ved er sandt?

Når det er sagt, så kan du anmode din læge om aktindsigt i journalnotater, også kan du blot sige, at det kun skal gælde for fx. de sidste 14 dage - jeg går udfra at der også er journalnotater, selvom I blot har talt i telefon sammen. 

Anmeld Citér

7. september 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Hvis du kun har talt med sekretæren er der næppe noget notat. Lægen skriver et notat ved hver kontakt, også telefonisk. Det står i din journal jos egen læge, som du kan bede om aktindsigt i. Hvis det er sekretæren der beskylder dig for at lyve (hvilket lyder helt gakket) synes jeg du skal drøfte opførslen med lægen.

Anmeld Citér

7. september 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Altså jeg tror alle kvinder har haft en bio (dog ikke sikkert at de har nået at opdage det )

Hvorfor overhovedet kontakte lægen ? Det klarer kroppen jo selv ?

Og er det ikke ligemeget om nogen tror du lyver ? Du ved jo hvad der er sandt, igen bio er helt normalt og noget stort set alle har prøvet og medmindre man tester konstant opdager de fleste dem ikke 

Anmeld Citér

7. september 2023

Kontrast

Jeg er ligesom de andre lidt forvirret over, hvorfor denne oplevelse har så stor betydning for dig. Du ønskede ikke graviditet til at begynde med, og har kun opdaget det, fordi du tilfældigvis har testet ultratidligt. Din krop har i øvrigt selv klaret det og du har ingen gener. Hvem er det, der beskylder dig for at lyve? Og hvorfor føler du, at du har brug for at bevise, at du VAR gravid? Hvorfor betyder det noget, når du kun nåede at være gravid i nogle få timer og du i øvrigt ikke ønskede det?

Anmeld Citér

7. september 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Men hvis det eneste du har af "bevis" er at du har haft ringet og snakket med en læge og/eller en gynækolog uden de har taget prøver, så vil det ikke give noget bevis for graviditet kun for at du har haft ringet til lægen og evt. også løjet for dem - hvis personen er insisterende i sin overbevisning om at du lyver.

Anmeld Citér

7. september 2023

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Hvis du kun har talt med sekretæren er der næppe noget notat. Lægen skriver et notat ved hver kontakt, også telefonisk. Det står i din journal jos egen læge, som du kan bede om aktindsigt i. Hvis det er sekretæren der beskylder dig for at lyve (hvilket lyder helt gakket) synes jeg du skal drøfte opførslen med lægen.

Jo, de kan se mine tidligere henvendelser i forhold til de i sidste uge og i dag har kastet mig rundt i forhold til at finde gynækologer 

Anmeld Citér

7. september 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jo, de kan se mine tidligere henvendelser i forhold til de i sidste uge og i dag har kastet mig rundt i forhold til at finde gynækologer 

Men hvad skal du med en gynækolog ?

Anmeld Citér

7. september 2023

Kontrast

Anonym skriver:

Men hvem er det, du skal dokumentere disse henvendelser for? Måske hvis vi forstod det og nødvendigheden af, at det bliver gjort, kunne det måske være nemmere at vejlede. Jeg ved det ikke. Folk har foreslået dig at søge aktindsigt i din læges notater, men hvis du kun har talt med sekretæren findes der nok ikke noget notat, det samme med gynækologen. Har du eventuelt et billede af din positive graviditetstest? Som du kan vise din kæreste, altså hvis det er ham, der gerne vil se den? Selvfølgelig har du ikke taget på, så man kan se det, ved en biokemiske graviditet kommer menstruationen til sædvanlig tid, så man er jo kun gravid i få uger.

Anmeld Citér

7. september 2023

Anonym

Er det lægen, sekretæren, din partner eller hvem der beskylder dig for at lyve? Hvad siger vedkommende?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.