Dyr på loftet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

904 visninger
7 svar
6 synes godt om
6. september 2023

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vi har et eller andet dyr i hulrummet mellem væg og tag oppe under taget hvor børnene har værelser. Jeg vil gætte på en når - den larmer pænt meget om natten, jeg har endda hørt den i vores eget soveværelse hvor jeg en nat troede der var indbrud. I denne uge sov jeg så en nat hos min søn, og der vågnede jeg ved at den rumsterede rundt. Jeg var lidt overrasket da vi bor inde i byen.

Hvad skal man gøre, skal der en professionel til? At sætte en radio op er ikke muligt da ungerne jo skal kunne sove.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2023

Darling

Det kunne godt lyde som en mår, vi havde en professionel ude og sætte nogle skåle op med et eller andet i. Det har virket vi har ikke haft mår på loftet siden. Det var lidt pebret synes jeg, men det har virket

Anmeld Citér

6. september 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella

Du kan evt kontakte din forsinring. Nogle hjælper med at komme af med mår/udbedre evt skader

Anmeld Citér

6. september 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det kan også godt være en rotte og så skal du kontakte kommunen og de kommer ud - det koster ikke noget.

Anmeld Citér

6. september 2023

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Anmeld til kommunen først (det kan gøres via deres hjemmeside) og fremmest for at få tjekket om det er rotter, så sender de en rottfænger ud som lægger gift som de kommer og tjekker om de har spist...

Vi havde en mår på loftet og vi gjorde alt for at se om vi kunne få lukket eventuelle indganghuller og prøvede at gøre alt muligt for at få den væk i mange mange måneder. Det var ganske forfærdeligt, det larmede det halve af natten som om nogle trampede rundt på loftet. INTET andet hjalp end af få proffessionelle ud og åbne taget op og få lukket alt til som kunne være potentielle indgangshuller.

Det skal dog siges vi boede i hus med tag til kip, så vi kunne ikke "gå op på loftet" da det var hulrum. Da de brækkede taget op var alt isolering fuldstændig gennemsyret af døde fugle, lort og fjer overalt.. de bar måske 20 sække ud hvor isoleringen var sort af eskrementer og fuglefjer osv.

De skiftede isoleringen, lukkede alle huller der kunne være og så lagde taget på igen og så forsvandt det.... det tog 2 mand 3 arbejdsdage at gøre.

Anmeld Citér

6. september 2023

HumanBabyCarrier

Vi har haft mår på loftet, og du er ikke i tvivl. Det lyder som et større dyr der tumler rundt.

Hører du gnave lyde, så vil jeg også lave en indberetning til kommunen - Det finder du nemt med google.

Vi fik hjælp af Jyllands Skadedyrsservice til mår og skægkræ, og vi er super tilfredse, men jeg tror kun de kører i Jylland.

Anmeld Citér

7. september 2023

Lomm

Profilbillede for Lomm
HumanBabyCarrier skriver:

Vi har haft mår på loftet, og du er ikke i tvivl. Det lyder som et større dyr der tumler rundt.

Hører du gnave lyde, så vil jeg også lave en indberetning til kommunen - Det finder du nemt med google.

Vi fik hjælp af Jyllands Skadedyrsservice til mår og skægkræ, og vi er super tilfredse, men jeg tror kun de kører i Jylland.

Ja det lyder forholdsvis voldsomt , så tænker også mår snarere end rotter.

Vi bor i Jylland, så ingen problem, tænker lige jeg tjekker med forsikringen, og ellers tager fat i dem du foreslår - tak

Anmeld Citér

7. september 2023

Konjac

Profilbillede for Konjac

Hjortetaks olie, hvis du kan skaffe det. Det stinker helt vildt og skræmmer mår væk. 

hældes i en dåse på loftet og sørg endelig for ikke at spilde eller få det på dig selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.