Enlig forsørgere bor med x svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.679 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. september 2023

Anonym trådstarter

Jeg er fornyeligt gået fra min kæreste, som jeg har barn med. Overvejer at flytte hjem til hans forældre(x svigerforældrene) for at blive i kommunen og kan derved holdes vores barn og min ældste i deres institution og for at vi kan få en lejlighed hurtigere i den kommune vi bor i.

Mit spørgersmål er så, om jeg vil stå som enlig forsøger, få friplads og børnetilskud - hvis jeg bor hos mine x svigerforældre (barnets bedsteforældre) og de er gift

vh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg er fornyeligt gået fra min kæreste, som jeg har barn med. Overvejer at flytte hjem til hans forældre(x svigerforældrene) for at blive i kommunen og kan derved holdes vores barn og min ældste i deres institution og for at vi kan få en lejlighed hurtigere i den kommune vi bor i.

Mit spørgersmål er så, om jeg vil stå som enlig forsøger, få friplads og børnetilskud - hvis jeg bor hos mine x svigerforældre (barnets bedsteforældre) og de er gift

vh

Ja du vil stå som enlig forsørger vil jeg mene. 
jeg boede hos min mor da min søn var lille og jeg var enlig forsørger. 

Anmeld Citér

5. september 2023

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Ja du vil stå som enlig forsørger vil jeg mene. 
jeg boede hos min mor da min søn var lille og jeg var enlig forsørger. 

Ja hos ens egne forældre er det klart, da man ikke kan indgå i ægteskab med sine egne forældre. Derfor jeg er lidt forvirret hvordan regel er hvis man bor hos barnets gifte bedste forældre

Anmeld Citér

5. september 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Der er flere “Spørg en advokat” grupper på Facebook. Du er nok sikret et mere rigtigt svar der.

Anmeld Citér

5. september 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Ja hos ens egne forældre er det klart, da man ikke kan indgå i ægteskab med sine egne forældre. Derfor jeg er lidt forvirret hvordan regel er hvis man bor hos barnets gifte bedste forældre

Jamen når barnets bedste forældre er gift så kan du ko heller ikke indgå ægteskabeligt forhold med nogen af dem. Derfor jeg vil mene at du betragtes som enlig. 

men ring til udbetaling Danmark. Så får du et sikkert svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.