Amning 14 mrd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.811 visninger
1 svar
0 synes godt om
4. september 2023

Anonym trådstarter

Jeg ammer stadig og min datter elsker det! Jeg tænker snart at jeg vil stoppe, men det er bare så nemt at fortsætte. Jeg overvejer at stoppe fordi jeg er bekymret for om det har betydning for hendes søvn, hun vågner flere gange om natten og søger brystet. Far må ikke komme til hende, det er kun mig der dur. Nogen der har oplevet bedre søvn efter ammestop? Og hvordan fik i stoppet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Hvis DU trives i det, så skal du ikke være bekymret for din pige, heller ikke søvn. Hun søger brystet, fordi det giver hende tryghed, nærvær og lidt ekstra melatonin at sove på. De lette opvågninger påvirker ikke hendes søvn, medmindre du oplever at hun er træt og uoplagt generelt. 

Jeg ammede indtil ca 16 mdr. Det var langt over det, jeg havde forventet, men min søn elskede det og fandt en masse tryghed i det. Vi udfasede gradvist natamning de sidste par måneder, og det blev han lidt ked af, men fik masser af kram og vuggeviser i stedet. Så gik der ikke lang tid, før han faldt i søvn. 

Han sover fortsat ikke igennem (han er nu 20 mdr), men vågner som regel 1-2 gange og skal lige mærke, at vi er der til at putte ham igen. Nogle nætter sover han igennem, men det er først kommer for nyligt.

Hvis du er ved at være træt af at amme, så er det også helt okay at stoppe. Det er bare ikke en garanti for bedre søvn. Hvad end der er rigtigt for jer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.