Korrekt næring ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.356 visninger
3 svar
6 synes godt om
4. september 2023

Emma87

Min datter på 15 måneder er en glad og livlig lille fis. Sover godt om natten osv. Men hendes appetit svinger meget. Jeg kan godt blive lidt bekymret for om hun får den rigtige og varierede kost hun bør. 

I vuggestuen får de tre måltider dagligt og kokken laver altid god varrieret kost. Vi forsøger derhjemme også at varrierer.

men er andre som mig også i tvivl om de små får den rigtig og nok næring? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

En forældres evige bekymring er blandt andet kost. Lyder til hun får varieret mad, så med mindre hun kun spiser een ting ved alle måltider ville jeg ikke være bekymret. Der kommer kræsne perioder hvor man blir helt tosset af at der intet kommer indenbords andet end havregryn. 

barnets smagssans og selvstændighed svinger og der vil være perioder hvor barnet ofte ikke spiser så varieret. 

en hjælp kan være at være med i køkken fra tidlig alder ih sidde ved siden af og dufte og smage på tingene. Det kan være med til at udvide horisonten lidt. 

Anmeld Citér

4. september 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Emma87 skriver:

Min datter på 15 måneder er en glad og livlig lille fis. Sover godt om natten osv. Men hendes appetit svinger meget. Jeg kan godt blive lidt bekymret for om hun får den rigtige og varierede kost hun bør. 

I vuggestuen får de tre måltider dagligt og kokken laver altid god varrieret kost. Vi forsøger derhjemme også at varrierer.

men er andre som mig også i tvivl om de små får den rigtig og nok næring? 

Mine børns appetit har også skiftet meget. De har begge to fået meget varieret mad i vs/bh til både frokost og mellemmåltider. Min ældste havde en lang periode hvor hun udelukkende spiste rugbrød til aftensmad. Hun nægtede varm mad. Og så var hun bare ikke så sulten om aftenen. Det er blevet bedre nu hun er større og de fleste dage spiser rugbrød i skolen.

Min yngste er ikke særligt sulten om morgenen og spiser ofte bare lidt frugt og/eller en muslibar. Til gengæld spiser hun en del om eftermiddagen og aftenen.

Min pointe er at børns appetit kan variere meget både efter tid på døgnet og efter deres alder. Så længe din datter trives ville jeg ikke være spor bekymret 

Anmeld Citér

2. oktober 2023

Emma87

MamaGulloev skriver:

Mine børns appetit har også skiftet meget. De har begge to fået meget varieret mad i vs/bh til både frokost og mellemmåltider. Min ældste havde en lang periode hvor hun udelukkende spiste rugbrød til aftensmad. Hun nægtede varm mad. Og så var hun bare ikke så sulten om aftenen. Det er blevet bedre nu hun er større og de fleste dage spiser rugbrød i skolen.

Min yngste er ikke særligt sulten om morgenen og spiser ofte bare lidt frugt og/eller en muslibar. Til gengæld spiser hun en del om eftermiddagen og aftenen.

Min pointe er at børns appetit kan variere meget både efter tid på døgnet og efter deres alder. Så længe din datter trives ville jeg ikke være spor bekymret 

Det er jeg bare så glad for du skriver - så kan jeg have lidt ro i maven ❤️����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.