Ryge stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.383 visninger
12 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. september 2023

Anonym trådstarter

Hej baby.dk.

Jeg søger råd om hvordan jeg bedst muligt stopper med at ryge. 

Jeg er gravid i uge 6, jeg har 4 børn i forvejen og, ja jeg har røget i alle mine graviditeter. 7-9-13  det har ikke haft nogen konsekvenser for nogle af dem. (Ved godt at det dumt) men lade fortid være fortid. Jeg vil IKKE ryge i denne graviditet. 

Jeg har været ryger i 27 år, jeg er 39 år gammel. Min mand og mine to ældste ryger (20år og 18år) og ingen af dem har tænkt sig at stoppe!

Men jeg er indstillet på at stoppe og søger råd til hvordan jeg stopper. Det er med viljestyrke hjælper ikke på mig, og jeg erstatte smøgerne med mad og det er også No go, jeg fik nemlig konstateret at jeg har diabetes 2 i 2022. Og jo så kan jeg spise noget grønt men jeg lider pt af voldsomt kvalme og spiser ret dårligt pt. 

Håber der er nogen der har nogle gode råd/tricks.

Og ingen negative kommentarer tak. 

Jeg tager imod alle (gode) råd med kyshånd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Hvad med at ringe til et rygestopcenter? Jeg tror de fleste har gratis tilbud, man kan få vejledning fra eller melde sig til. 

Du kan godt klare det for din egen og din lille babys skyld. Det er jeg sikker på! 

Bogen "Endelig ikke-ryger" har været god for mange. Måske kan den hjælpe?

Ellers ville jeg alliere mig med en ven, som jeg kunne skrive til når trangen meldte sig, som kunne distrahere mig. For rygetrang varer faktisk kun få minutter, før kroppen egentlig glemmer det igen.

Anmeld Citér

3. september 2023

Rosin1980

Profilbillede for Rosin1980

Min Mutti var ryger i MANGE år, troede aldrig hun ville stoppe. 

Hun fik nogle piller i en periode ved lægen som hjalp hende.

Du er mega sej, og du kan godt!!!

Anmeld Citér

3. september 2023

Cerenia

Jeg stoppede efter at have læst bogen ‘endelig ikke ryger’ af Allen carr

havde røget i ti år. Stoppede fra den ene dag til den anden og har ikke haft lyst siden 

Anmeld Citér

3. september 2023

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Du kan få gratis rygestopvejledning i din kommune. Du kan finde kommunens tilbud på deres hjemmeside eller på sundhed.dk/soft

Stoplinien tilbyder også gratis rygestopvejledning https://stoplinien.dk/kom-i-gang/for-dig-der-er-gravid

Hvis du bliver motiveret af at følge dit rygestop, kan du bruge app'en e-kvit, hvor den viser, hvor mange penge du har sparet, hvor mange dage du har været røgfri, og hvor mange cigaretter du har sparet kroppen for. Der ligger også mindfulness-øvelser mv. i app'en.

Anmeld Citér

3. september 2023

Hanspige

Endelig ikke ryger for kvinder

Anmeld Citér

3. september 2023

Anonym trådstarter

Hold da op. Troede jeg ville få knubs

Tak for alle jeres gode råd. Jeg er helt rørt. Tusind tak.

Jeg tror faktisk min største udfordring bliver de cigaretter jeg ryger efter vane. Altså om morgen med kaffen. Smøgen efter maden, eller smøgen når jeg taler i telefon.

Jeg har to cigaretter i min pakke tilbage og ved ikke om de skal smides ud eller om de bare skal blive i pakken og gemmes væk. 

Jeg vil prøve med en kold tyrker idag og undgå at ryge ved at aktivere mig selv. Den bog i beskriver er det en jeg kan købe i bog og idé? 

Appen henter jeg straks. 

Endnu engang tak

Anmeld Citér

4. september 2023

Cerenia

Hold da op. Troede jeg ville få knubs

Tak for alle jeres gode råd. Jeg er helt rørt. Tusind tak.

Jeg tror faktisk min største udfordring bliver de cigaretter jeg ryger efter vane. Altså om morgen med kaffen. Smøgen efter maden, eller smøgen når jeg taler i telefon.

Jeg har to cigaretter i min pakke tilbage og ved ikke om de skal smides ud eller om de bare skal blive i pakken og gemmes væk. 

Jeg vil prøve med en kold tyrker idag og undgå at ryge ved at aktivere mig selv. Den bog i beskriver er det en jeg kan købe i bog og idé? 

Appen henter jeg straks. 

Endnu engang tak

Det vil jeg mene du kan ellers kan man sikkert låne den på biblioteket eller eReolen.

den er ret populær selvom den er 10+ år gammel

Anmeld Citér

4. september 2023

Anonym trådstarter

Tusind tak jeg tager ned og ser om de har den i bog og idé ellers låner jeg den på biblioteket.

Anmeld Citér

4. september 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg tror, at alle herinde gerne vil have, at du får succes. Her er knubs sjældent vejen frem... 

Måske skal du allerede du ændre lidt på dine rutiner, der hvor det bliver sværest? 

Drik kaffe et nyt sted, find en beskæftigelse til lige efter maden osv, så de små ting ikke er forbundet med rygning? 

Og har du brug for opbakning, så er vi lige her! Tillykke med den lille :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.