Koncert i fødselsdagsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.232 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. september 2023

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Min datter bliver snart 12 år, og i den forbindelse har hendes far og jeg tænkt på at give hende en koncert med Mind of 99 som vil foregå i parken. Hun kan godt lide dem nemlig og syntes deres sange er gode. 
Jeg har aldrig været i parken, så ved ikke hvor stort det er? Jeg kunne forestille mig at det ville blive overvældende for hende men samtidig noget hun godt ville kunne lide. Hun har aldrig været til koncert før. 

Hvad tænker I? Er det for tidlig en alder at komme med til koncert?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella

Jeg tror jeg var 9 da jeg var til koncert første gang. Det var helt fint (det var mig, en veninde og min mor) vi stod bare lidt længere bagved hvor det ikke var for vildt. Og i dag kan jeg forstå at hun også lidt skærmede os fra fulde mennesker ved at rykke os rundt undervejs. Alt det opdagede jeg ikke, men jeg havde en kanon aften!

Alene som 12årig.. ja det vil jeg synes var tidligt men med en voksen tænker jeg det er fint

Anmeld Citér

2. september 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Enig, det skal være med en voksen. Men så er det også en fed oplevelse

Anmeld Citér

2. september 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg er vokset op lige nær Parken - og det er jo et kæmpe sted - men jeg var nu til min første “alene-koncert” i 1997 da Michael Jackson spillede, der har jeg været en 12-13 år. Før da havde jeg været til flere andre koncerter, hvor en foræder var med og holdt sig i baggrunden.

Mit eget ældste barn er også meget musik-glad og jeg tænker at hun skal opleve sin første stadion-koncert indenfor et års tid eller to, med en forælder (hun går kun i 1. klasse).

Hvis man har et fornuftigt og selvstændigt barn på 12 år, ville jeg godt lade dem gå alene til koncert med en ven (som også skulle være nogenlunde fornuftigt skruet sammen). Så ville jeg finde en god restaurant i nærheden eller smide mig på et tæppe i Fælledparken og derved være “tilgængelig”, hvis der blev behov for det.

Anmeld Citér

2. september 2023

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Maricella skriver:

Jeg tror jeg var 9 da jeg var til koncert første gang. Det var helt fint (det var mig, en veninde og min mor) vi stod bare lidt længere bagved hvor det ikke var for vildt. Og i dag kan jeg forstå at hun også lidt skærmede os fra fulde mennesker ved at rykke os rundt undervejs. Alt det opdagede jeg ikke, men jeg havde en kanon aften!

Alene som 12årig.. ja det vil jeg synes var tidligt men med en voksen tænker jeg det er fint

Jeg glemte at skrive, at vi forældre selvfølgelig tager med

Anmeld Citér

2. september 2023

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
StortOgSmåt skriver:

Jeg er vokset op lige nær Parken - og det er jo et kæmpe sted - men jeg var nu til min første “alene-koncert” i 1997 da Michael Jackson spillede, der har jeg været en 12-13 år. Før da havde jeg været til flere andre koncerter, hvor en foræder var med og holdt sig i baggrunden.

Mit eget ældste barn er også meget musik-glad og jeg tænker at hun skal opleve sin første stadion-koncert indenfor et års tid eller to, med en forælder (hun går kun i 1. klasse).

Hvis man har et fornuftigt og selvstændigt barn på 12 år, ville jeg godt lade dem gå alene til koncert med en ven (som også skulle være nogenlunde fornuftigt skruet sammen). Så ville jeg finde en god restaurant i nærheden eller smide mig på et tæppe i Fælledparken og derved være “tilgængelig”, hvis der blev behov for det.

Jeg glemte at skrive, at vi tager med, begge forældre

Anmeld Citér

2. september 2023

Morfire

Profilbillede for Morfire

Det kan I sagtens.

Min erfaring med at have børn med til koncerter er, at det netop handler rigtig meget om placering. Vi har haft vores med til både koncert og festival (Nibe og Smuk, men så bare enkelte dage) fra de var omkring 8 år. Vi holder os lidt tilbage, har hørerværn med og så er vi voksne selvfølgelig opmærksomme på omgivelserne. Både vores børn og vi har fået nogle fantastiske koncertoplevelser på den måde.

Anmeld Citér

2. september 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Omsorgsgiver skriver:

Så kan I sagtens, sagtens gøre det. 

Anmeld Citér

2. september 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella
Omsorgsgiver skriver:

Så kan det kun gå for langsomt Tag ud og få en fed oplevelse sammen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.