Tanker til dig og kommende far! Det må være hårdt at stå i. Jeg og min mand stod i en anderledes situation.
Scanningerne af min søn var perfekte udover han var en lille my mindre end gennemsnittet. Han kom ud med en medfødt misdannelse på penis, der hedder hypospadi. Det var heldigvis den mildeste grad, men han skulle stadig opereres i urinrør og fikse en defekt på forhuden. Det er meget grelle tilfælde, hvor hele penis er spaltet, urinrøret udmunder i testiklerne, og det kan få fagfolk til fejlagtigt at tro, at det er en hermafrodit. Det kræver omfattende operationer, som jeg ville have svært ved at byde mit barn, der måske ikke ville kunne få børn, have et sexliv eller kunne tisse selv. Hypospadi har en vis arvelighed, så hvis vi skal have en barn mere, håber jeg mest på en pige, da de ikke får hypospadi.
Egentlig ville jeg bare sige, at jeg føler med dig, og hvis de på scanningerne kunne se min søns hypospadi dengang, ville jeg være fuldstændig knust, for vi ville ikke kende til graden eller konsekvensen.
Min søn er rask i dag, men har da øget risiko for orkiopeksi og lyskebrok, men det er heldigvis ikke verdens undergang, hvis vi skulle stå med det i fremtiden 
Og så håber jeg bare det bedste for dig og din familie.
Anmeld
Citér