Barn nr 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.740 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2023

Anonym trådstarter

Hej vi er gået i gang med projekt baby. Vi er i slut 20'erne. Jeg har ikke brugt prævention i lidt over 1 år nu. Vi har nogle gange brugt 'stå af i Roskilde metoden', andre gange har vi været under dynen 1 gang om måneden og andre gange med udløsning endda på æl dagen eller tæt på æl dagen. Intet er i hvert fald sket, så tror ikke, at jeg er typen, der blot skal kigge på manden for at blive gravid ��

Nåh men til sagen. Med vores første barn skete det i første hug. Jeg håber lidt på det samme, men er godt nok bekymret. Vores barn er 3 år så føler mig presset tidsmæssigt �� Jeg har altid troet, at vi skulle have børn med 2-3 års aldersforskel, men sådan blev det desværre ikke og er så ked af over at vi ikke begyndte for 1 år siden......

Hvor længe det tog jer? Andre med 4 års aldersforskel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2023

Anonym

Næsten 3 år med første barn og første forsøg med andet barn, så lige omvendt

Chancen for en gravditet er jo kun omkring de 20% i hver cyklus og den kan også være mindre. Har i prøvet ægløsningstest? 

Anmeld Citér

1. september 2023

Mt_2020

Vores første kom i andet forsøg, og nu har vi været igang siden starten af året. Det er hårdt når man drømmer om baby og bare ikke kan få den positive test

Anmeld Citér

1. september 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Næsten 3 år med første barn og første forsøg med andet barn, så lige omvendt

Chancen for en gravditet er jo kun omkring de 20% i hver cyklus og den kan også være mindre. Har i prøvet ægløsningstest? 

Nej det har jeg ikke. Vi er som sagt først gået I gang med det nu, så det er første cyklus. 

Anmeld Citér

1. september 2023

Anonym trådstarter

Mt_2020 skriver:

Vores første kom i andet forsøg, og nu har vi været igang siden starten af året. Det er hårdt når man drømmer om baby og bare ikke kan få den positive test

Åh det er jeg ked af at høre - sender babystøv din vej 

Hvornår skal du teste? Det er vores første cyklus vi prøver - skal tage en test i slutningen af måneden 

Anmeld Citér

1. september 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej vi er gået i gang med projekt baby. Vi er i slut 20'erne. Jeg har ikke brugt prævention i lidt over 1 år nu. Vi har nogle gange brugt 'stå af i Roskilde metoden', andre gange har vi været under dynen 1 gang om måneden og andre gange med udløsning endda på æl dagen eller tæt på æl dagen. Intet er i hvert fald sket, så tror ikke, at jeg er typen, der blot skal kigge på manden for at blive gravid ��

Nåh men til sagen. Med vores første barn skete det i første hug. Jeg håber lidt på det samme, men er godt nok bekymret. Vores barn er 3 år så føler mig presset tidsmæssigt �� Jeg har altid troet, at vi skulle have børn med 2-3 års aldersforskel, men sådan blev det desværre ikke og er så ked af over at vi ikke begyndte for 1 år siden......

Hvor længe det tog jer? Andre med 4 års aldersforskel?

der er 7 år i mellem de 2 første og 2 år i mellem de 2 mindste...

hvis nummer 3 havde været planlagt ville jeg have valgt mindst 3 år imellem dem...

efter den første brugte jeg ingen prævention, vi forsøgte ikke bevidst men ønskede at der skulle være en mere..

jeg har PCO hvor mine æg ikke modner hvis jeg er for overvægtig og det var jeg efter den første.. endte på 130 kg...

de er alle 3 glade for hinanden og bruger hinanden på hver sin måde.. både den ældste og mindste er tætte og de 2 små er tætte men på hver sin måde...

slap af.. aldersforskellen er kun et problem hvis man gør det til et.. hvis man sørger for at involverer den ældste fra starten så tror jeg på at de bliver tættere når baby også kommer...

Anmeld Citér

1. september 2023

Flnad84

Der er 4 år + 1uge imellem nr 1 og 2 og 4 år + 5 uger mellem mellem nr 2 og 3 her. Jeg synes det er en perfekt aldersforskel ifht at den ældste får lov at være lille længe og at han/hun forstår meget bedre hvorfor mor ikke liiiige kan komme. Desuden er det ovre bleperioden og meget mere selvhjulpent.

største ulempe er at man starter helt forfra med fx minus nattesøvn…

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.