Akut hjælp til forstoppelse. Baby 6 uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.329 visninger
9 svar
16 synes godt om
31. august 2023

ZRS

Profilbillede for ZRS

Min dreng har ondt i maven og har ikke haft afføring i 3 dage. Både amme og mme barn. Jeg har forsøgt alt, alle tricks og i dag hjælper intet. Han sover on off og ellers så græder han. Ammer kun i dag. 
Er der nogen hvis baby har været forstoppet som fik igang i maven og der kom afføring lige efter? Kan ik holde ud og se ham så ked af det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2023

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Prøv at kigge på Katrine Birk tryk og glad, på Facebook.

Hun ligger lidt forskellige opslag op med zoneterapi og lignende man kan forsøge med. 

Ellers er det nok ved at være tid at få fat i lægen i morgen. 

Anmeld Citér

31. august 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Min søn led også meget af forstoppelse og havde rigtig ondt i maven og ondt når han skulle presse. Jeg havde prøvet alle kneb med massage, benbevægelser osv. Jeg startede ham op i movicol med god effekt. 

Anmeld Citér

31. august 2023

Darling

Vores led også af forstoppelse og var på fuld mme efter 2 måneder, vi brugte movicol efter snak med lægen det var det eneste som hjalp indtil han begyndte at få grød og mos 

Anmeld Citér

31. august 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Det eneste der har hjulpet her er movicol. Men det skal du nok lige snakke med lægen om

Anmeld Citér

1. september 2023

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg brugte det trick at tage temperaturen ikke at jeg stak det helt ind men det satte gang i tarmen. 

At give bade hvor de ligger på maven. 

Også mme den syrnet. 

Anmeld Citér

1. september 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Movicol var også redningen her. Brugte faktisk lidt mindre end beskrevet og blandede det i mme’en. 

Anmeld Citér

1. september 2023

Tip!

Afsted på apoteket og hent noget lactulose. Det er ganske mildt til babys tarme. Husk en lille 5 ml sprøjte, så er det nemt at få ind i babys mund. 

Og så brug syrnet mme.. her er den grønne allomin bedst, men har også hørt godt om den fra Arla baby and me. 

Anmeld Citér

1. september 2023

Agma

Profilbillede for Agma

Du skal ikke begynde at give lactulose, movicol eller andet der bliver nævnt til så lille en baby uden at have lægen inde over. Det skal jo udelukkes at der er andet galt med fx tarmene inden man behandler. Selvom det oftest er forstoppelse skal det da undersøges først. 

Anmeld Citér

1. september 2023

AnoAno

Jeg er enig med agma.

Jeg syntes bestemt du skal have læge indover, kontakt egen læge idag så du ikke skal gå weekenden over eller kontakte lægevagten. Og nogen babyer der får de midler uden læge kan nemt blive afhængig af det, og det er fordi at baby så ikke selv kan finde ud af at presse fordi at man giver dem afføringsmidler i for lang tid uden at vide det eller for meget. Og tre dage er meget lang tid for baby. Kontakt lægen søde du.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.