Fysik B niveau

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2023

Anonym trådstarter

KmLarsen1 skriver:

Det er mange år siden, at jeg havde fysik, og det var kun på C niveau, men jeg jeg ville anbefale at støve dine matematikbøger af samtidig. Dengang var der rigtig mange som syntes at udregningerne var svære og vores underviser sagde altid "altså, det her, det er jo bare almindelig matematik!".

Så få styr på brøkregning, potensberegning (på brøker) og ja, algebra. Hvis du har styr på matematikken i det, så har du mere overskud til at få styr på det andet.

Tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2023

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

YouTube er din ven. Især hvis du Ian begå dig på engelsk findes det SÅ meget fantastisk materiale på den måde du forstår tingene lettest. En har allerede nævnt Kahnacademy. Søg på emnerne på engelsk

Jeg underviste 1. År på uni og det hjalp eleverne meget. Det var desværre ikke så udbredt da jeg læste på det niveau men kommer til at introducere mine unger til den måde at lære på så snart de kan engelsk. 

Anmeld Citér

1. september 2023

Anonym trådstarter

KommendeMor88 skriver:

YouTube er din ven. Især hvis du Ian begå dig på engelsk findes det SÅ meget fantastisk materiale på den måde du forstår tingene lettest. En har allerede nævnt Kahnacademy. Søg på emnerne på engelsk

Jeg underviste 1. År på uni og det hjalp eleverne meget. Det var desværre ikke så udbredt da jeg læste på det niveau men kommer til at introducere mine unger til den måde at lære på så snart de kan engelsk. 

Tak

Anmeld Citér

2. september 2023

Anonym trådstarter

Jlow skriver:

Jeg tog det på A-niveau, jeg havde meget svært ved at forstå det. Men endte ud med et 12 tal

For mig virkede det helt at droppe og læse og finde emnet forklaret på video, Youtube har mange gode videoer. Når jeg fandt en god video, skrev jeg alt der blev sagt i videoen ned og tegne det de fortalte. Så havde jeg købt en Whiteboard, her genfortalt jeg så emnet. Derved fandt jeg mine egne faldgruber. For der hvor jeg ikke kunne formulerer mig, var min forståelse ikke dyb nok, så der måtte jeg fordybe mig mere .

Det tog drøn meget tid. Men for mig var det den bedste måde. Pøj pøj med det

Geniale råd tak! 

Der er købte en whiteboard

Anmeld Citér

2. september 2023

Ananas

Brug din lærer! Nu underviser jeg selv, godt nok i biologi og ikke lige fysik, men jeg vil meget hellere have at eleverne kommer og spørger mig om ting de har svært ved end at opsøge viden i andre bøger, for der får man det rodet sammen med en anden kontekst, for mange eller forkerte detaljer osv. Det virker ikke så godt til eksamen og snakke om noget man har fundet på Google frem for pensum fra timerne. Så mit bedste råd er at spørge din lærer først

Anmeld Citér

2. september 2023

Anonym trådstarter

Ananas skriver:

Brug din lærer! Nu underviser jeg selv, godt nok i biologi og ikke lige fysik, men jeg vil meget hellere have at eleverne kommer og spørger mig om ting de har svært ved end at opsøge viden i andre bøger, for der får man det rodet sammen med en anden kontekst, for mange eller forkerte detaljer osv. Det virker ikke så godt til eksamen og snakke om noget man har fundet på Google frem for pensum fra timerne. Så mit bedste råd er at spørge din lærer først

Tak, for gode råd  

- Jeg er spændt på, at starte

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.