Gave og brev til fødeafd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.843 visninger
4 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. august 2023

Kreamor

Profilbillede for Kreamor

Godaften 

Med termin om et par dage, har jeg tænkt over om vi måske skulle give de skønne jordemødre en lille gave. Lidt chokolade til kaffen og et lille kort. Det ville jeg da selv blive glad for. Men hvad sulan skriver man i sådan et kort. Har i et godt bud?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Vi skrev noget i retning af “Kære X. Tak for god behandling og omsorg ved en dejlig og tryg fødsel den 17. januar 2022. Oplevelsen betyder meget for os at kunne se tilbage på. Bedste hilsner fra Y’s forældre”

Anmeld Citér

28. august 2023

Anonym

Jeg sendte en blomst og chokolade efter min første fødsel. Jeg havde haft den skønneste jordemoder i konsultationen som jeg også fødte med. Hun gjorde en kæmpe forskel.  

Jeg kan ikke huske hvad jeg skrev, men sikkert noget med:

'Kære X

Vi vil gerne takke dig så meget for din omsorg, nærhed og tryghed før, under og efter fødslen af vores søn.

Håber at se dig igen når han engang skal være storebror'

Og hun var tilfældigvis med til fødslen af lillebror også. Jeg ved ikke om hun havde skrevet noget i journalen eller om hun bare havdev en virkelig god husker, men hun sagde tusind tak for opmærksomheden under anden fødsel

Jeg arbejder selv i sundhedsvæsenet, og når der er nogen der påskønner min behandling, bliver jeg så glad

Anmeld Citér

28. august 2023

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg tænker, at man venter med at skrive kortet til man ved, hvad man takker for ;-)

Anmeld Citér

28. august 2023

Anonym

Som Jordemoder kan jeg sige at det, der betyder mest (for mig) er et personligt kort fra den fødende/parret. (Og det kan man af gode grunde ikke forberede )

Det er ikke fordi der findes en "opskrift", så man kan sagtens skrive "tak for hjælpen ved xx fødsel den x/x" men det at nogen har givet sig tid til at skrive og fortælle om hvordan de timer har været, betyder virkelig meget -følte de sig hørt, trygge, informerede, er de glade for oplevelsen, er de kommet styrket ud på den anden side, følte de at de var med og hvordan har familien det nu (særlig sjovt hvis det er noget tid siden fødslen) Det kan også være rigtig dejligt lige at få et par facts med på vejen, om fødslens forløb, særligt fødselsdatoen. Det hjælper nemmere hukommelsen på gled og det kan være rart, særligt på de store fødesteder i travle perioder. 

Alle godterne plejer at blive delt i vagtstuen, og det er da lækkert, men også hurtigt gemt, men kortene ved jeg at både jeg og mine kollegaer tager med hjem. De går lige i hjertet. 

Jeg har alle kort til mig gemt i en lille kasse herhjemme. Og jeg læser dem stadig igennem i ny og næ, selvom de første er over ti år gamle og fra min tid som studerende. Nu hvor jeg skriver kan jeg mærke det vist snart er tid til en genlæsning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.