Jeg har ikke selv haft erfaring fra din side, men jeg har arbejdet som mentor hos MentorDanmark i 4-5 år.
Man kan sige fordelen ved at vælge et sted som MentorDanmark er at de har tjekket karaktere mm for at validere om man kan sit stof og vi havde et par enkelte kurser om at undervise. Men de har aldrig set mig i en rigtig undervisningssituation, kun fået feedback fra forældrene til de mentee jeg har haft(som normalt ikke var til stede). Og for det betaler man rigtig meget(der blev betalt mere end det dobbelte til MentorDanmark end hvad jeg fik i honorar da jeg har kommet op på den maksimale løn.
Hvorimod hvis du selv finder en er der ikke nogle som har undersøgt de ting mm for dig, men du kan til gengæld slippe markant billigere. Og hvis du finder den rigtige vil de være helt lige so gode. Den ville jeg nok selv gå efter hvis det var mig, og så bede om karakterbevis i de fag det gælder, samt være med de første gange(bare I den anden ende af rummet).
Jeg vil dog hører om det er noget I har afstemt med jeres barn? - min erfaring er at hvis de egentlig ikke har lyst til det, så er det rigtigt svært for lektiehjælperen at hjælpe.
En anden ting er om I selv sørger for at have materiale eller om lektiehjælperen skal finde det(og selvfølgelig have løn for at finde det. Det gælder i begge tilfælde) det kan være lektier der arbejdes på, jeg har haft nogle hvor skolen har stillet en hjemmeside til rådighed mm.
Det var ikke svar på dit spørgsmål, men håber det kan hjælpe lidt med indblik fra den anden side.
Anmeld
Citér