Beregne termin ud fra samleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.206 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. august 2023

Anonym trådstarter

Hej, et lille spørgsmål: kan man beregne sin terminsdato ud fra at man kender datoen for samleje? Hvad jeg kan finde på nettet er ud fra sidste menstruationsdato. Det er også det min sygeplejerske vil regne ud fra. Var hos hende i sidste uge, hvor hun sagde jeg var 4+4, hvilket ikke kan lade sig gøre når jeg havde sex for kun 3 uger siden på det tidspunkt. Og inden da havde jeg en lang rejse, uden sex i en del uger. I det hele taget er det lidt svært med menstruationsdato når jeg har pco, og også blødte som ved menstruation de første 4 måneder ved min sidste graviditet, så det er bare svært at regne med..

Det endte med at jeg alligevel ikke kunne får oprettet vandrejournal, og skal tilbage og bestille 1.graviditets konsultation hos sygeplejersken endnu engang efter jeg får en scanning..

Er det ikke noget med at man kan blive gravid op til 4-6 dage efter samleje, da det er så længe sæd overlever inde i en? Så hvis man kender datoen for samleje, er det vel max +6 dage fra datoen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021
Anonym skriver:

Hej, et lille spørgsmål: kan man beregne sin terminsdato ud fra at man kender datoen for samleje? Hvad jeg kan finde på nettet er ud fra sidste menstruationsdato. Det er også det min sygeplejerske vil regne ud fra. Var hos hende i sidste uge, hvor hun sagde jeg var 4+4, hvilket ikke kan lade sig gøre når jeg havde sex for kun 3 uger siden på det tidspunkt. Og inden da havde jeg en lang rejse, uden sex i en del uger. I det hele taget er det lidt svært med menstruationsdato når jeg har pco, og også blødte som ved menstruation de første 4 måneder ved min sidste graviditet, så det er bare svært at regne med..

Det endte med at jeg alligevel ikke kunne får oprettet vandrejournal, og skal tilbage og bestille 1.graviditets konsultation hos sygeplejersken endnu engang efter jeg får en scanning..

Er det ikke noget med at man kan blive gravid op til 4-6 dage efter samleje, da det er så længe sæd overlever inde i en? Så hvis man kender datoen for samleje, er det vel max +6 dage fra datoen?

4+4 lyder ikke helt forkert. Graviditet regnes lidt sjovt for man er faktisk ikke gravid de første to uger. Man er nemlig 2+0 den dag, man har ægløsning. Lad os antage, du havde ægløsning for 3 uger siden den dag I havde samleje. Så ville du være 5+0 nu. Nu er det nok usansynligt ægløsning lå PRÆCIS den dag, men som du selv skriver, kan sæden overleve 5 dages tid. Så får jeg det til at du er et sted mellem 4+ og 5 uger henne

Anmeld Citér

27. august 2023

Anonym

Du er 2+0 ved ægløsning og det er den som bestemmer hvor langt du er. Lægen går efter mens fordi mange ikke kender ægløsning. Jeg ville købe en tidlig scanning for at finde ud af hvor langt jeg er hvis jeg stod i dit sted

Anmeld Citér

28. august 2023

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Tror jeg er blevet klogere, selv om det stadig er lidt forvirrende. Fik en henvisning til scanning på torsdag, så må vi se. Der er nok ikke så meget at se endnu alligevel��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.