Højtlæsning for de større

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.877 visninger
8 svar
3 synes godt om
27. august 2023

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg søger inspiration til højtlæsning for mine halvstore børn.

Min dreng på 8 har været meget optaget af Fx Harry Potter, Ronja Røverdatter, Mio min Mio, Frændeløs. 

Jeg går lidt op i, at det er gode bøger vi læser - altså en vis kvalitet. Derfor har vi nok også slået os på klassikere, som på en måde er sikre vindere. Men vil gerne have inspiration til noget nyere litteratur til den alder til højtlæsning. Både fantasy og realistisk litteratur.

Også gerne inspiration til min pige, som er seks år. Hun har været meget glad for Bulderby og Madicken, men også Roselil-serien. 

Begge børn kan lide at få læst højt, så bøgerne må gerne være ok udfordrende for deres alder også - uden selvfølgelig at have alt for ‘voksent’ indhold.

På forhånd tak ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2023

Optimom

Profilbillede for Optimom

Der er masser af nye gode bøger. Vi bruger biblioteket meget. Min datter på 11 godt ikke højtlæsning mere, men min søn på 8 gør. Han er mere til sjove bøger. Vi har for nyligt læst følgende jeg godt kan anbefale:

•  Stinkbombe og ketchupfjæs, virkelig sjov serie
  • Wilf en helt i uheld, også sjov serie 
  • Nordlys, en flot nordisk og eventyrlig tegneserie

Anmeld Citér

27. august 2023

Agma

Profilbillede for Agma

Nu har i jo læst Harry potter som jo også godt kan være lidt uhyggelig og derfor kom jeg til at tænke på “Den uendelige historie” som jeg synes er fantastisk. Den fik jeg selv læst højt dengang jeg var den alder. Og så ringenes herre, Hobbitten og Narnia bøgerne

Anmeld Citér

27. august 2023

Rosin1980

Profilbillede for Rosin1980

Har to piger på 9 og 11. Vi har også kørt Harry Potter, Ronja Røverdatter, Brødrene Løvehjerte og Roselil.

Lige nu er vi startet på The Throne of Glass af Sarah J Maas. Særligt den ældste er meget begejstret, men det er ikke sikkert den er så god for en dreng på 8 år.

Der er også “De 5” serien fra min egen barndom

Anmeld Citér

27. august 2023

drabo

Profilbillede for drabo

Michael Ende (den uendelige historie) - har lavet en nyere bog noget med røverkonge - ellers har vi herhjemme læst mille og mille bøger - den store har slugt det magiske rige - Der er også Rick Riordan- Percy jackson serien og kane mysterierne - og dybets datter - ellers måske noget jules verne (jorden rundt på 80 dage og en vardens omsejling under havet)

Anmeld Citér

27. august 2023

N&S

Min mor har altid læst højt for mig og jeg elskede det. Kan huske da hun læste Det lille hus på prærien for mig. Og Anne fra Grønnebakken var også en favorit. Begge serier, har jeg flere gange genlæst, også som voksen, fordi de minder mig om da jeg var en lille pige. 

Anmeld Citér

28. august 2023

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Tak for jeres glimrende bud.

Anmeld Citér

28. august 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi har efterhånden været mange serier igennem. Blandt dem barnet har været glad for kan jeg nævne Gamerz serien og Dennis Jürgensens Freddy-serie.

Anmeld Citér

28. august 2023

Girafmor

Som en anden skriver Anne fra Grønnebakken og Det lille hus på prærien, de er fantastiske til ordforrådet synes jeg

Og så vil jeg gerne slå et slag for Ole Lund Kirkegaard. Der er virkelig noget dansk humor, ironi og helt særligt, som jeg synes det er fantastisk at ens 8-9 årige fanger. Min datter synes det var SÅ morsomt som de voksne var hysteriske tit

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.