Igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.312 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. august 2023

Anonym trådstarter

Jeg er i dag gået 8 dage over termin. Jeg er 2. Gangs gravid, første gang fødte jeg 7 dage før termin. Jeg står jo lige på kanten til en igangsættelse, og det gør mig så ked af det og bange. Jeg er træt af at min krop ikke bare går igang af sig selv. Og jeg er bange for at en igangsættelse er en voldsom fødsel. Så jeg har virkelig brug for gode historier, tips og tricks de her dage. Kom gerne med jeres historier og input ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2023

Lje

Anonym skriver:

Jeg er i dag gået 8 dage over termin. Jeg er 2. Gangs gravid, første gang fødte jeg 7 dage før termin. Jeg står jo lige på kanten til en igangsættelse, og det gør mig så ked af det og bange. Jeg er træt af at min krop ikke bare går igang af sig selv. Og jeg er bange for at en igangsættelse er en voldsom fødsel. Så jeg har virkelig brug for gode historier, tips og tricks de her dage. Kom gerne med jeres historier og input ��

Jeg har ikke nogle tips og tricks. Men da jeg selv skulle sættes i gang, kunne jeg kun google skræk-historierne. 

Så jeg vil blot bidrage med 2 fine igangsættelser i 41+3/4 begge gange. Agusta-piller, fint forløb, tjek på sygehuset og mig selv, der var god til at mærke efter babyen - og tage kontakt da det var nødvendigt. De tog, begge gange, vandet 41+5 og jeg fødte hhv. 41+5 og 41+6. Ingen vestorm, ingen bristninger. Eneste ulempe for mig var, jeg havde overvågning på maven og derfor ingen fødsel i kar. 

Jeg anerkender, at der er en risiko ved igangsættelse men i mit tilfælde var det altså 2 fine oplevelser. 

Vh.

Anmeld Citér

26. august 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg er sat i gang med begge mine børn.

Første gang med angusta og anden gang tog de vandet efterfulgt af ve drop. Begge fødsler har været rolige og gode. Ca. 5 timer fra første ve til baby var født begge gange. Fik lattergas som smertelindring begge gange.

Anmeld Citér

26. august 2023

Mvds

Profilbillede for Mvds

Første gang fødte jeg selv dagen før termin. Anden gang blev jeg sat igang 41+5. Fik hindeløsning om formiddagen, klokken 16.15 tog de vandet, 17.25 fik jeg første ve og klokken 19.22 havde jeg født. Selvom anden gang var igangsættelse er det, når jeg tænker tilbage, den bedste af fødslerne. Jeg var også mega træt af at lille sættes igang, men havde en fantastisk fødsel ��

Anmeld Citér

27. august 2023

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Jeg blev sat i gang med angusta piller ved min 2. fødsel en uge før terminsdato. Det forløb så fint. 3 timer fra første ve til han var ude. 

Held og lykke til dig.

Anmeld Citér

27. august 2023

HilliHallo

Min nr 2 drillede også og vi havde, 41+5, tid til igangsættelse kl 1730. Da kl. var 16 afleverede vi den ældste. Og da vi skulle til at køre mod hospitalet kl 1645, kom den første ve.  

Blot en historie om at alt kan ske helt frem til igangsættelsen. 

Anmeld Citér

27. august 2023

PenelopePie

Jeg blev som 3 gangs sat igang. Fik lagt en stikpille kl 10 og blev derefter sendt hjem, var både spændt og nervøs men mærkede ABOSOLUT ingenting. Var ude at spise og aftenen og sov som en sten hele natten. Jeg var helt overbevist om at jeg ingen effekt havde haft af stikpillen og regnede med at skulle have lagt en ny. Men da vi kom på sygehuset præcis 24 timer efter første stikpille, kunne jordemoderen ikke forstå at jeg intet havde mærket for jeg var allerede 5 cm åben. Så jeg blev sendt ud at gå, op og ned af hospitalsgangene. Efter at have travet en god times tid, kunne jeg godt begynde at fornemme at det murrede lidt og efter endnu en time fik jeg regelmæssige veer, med 5 minutters interval, de bed men var håndterbare. Stille og roligt over de næste 2 timer tog de til i hyppighed og styrke, men det var på intet tidspunkt sådan at jeg ikke kunne være i det. Lidt efter kl 15 var jeg 10 cm åben men da vandet ikke var gået prikkede de hul og jeg fik nærmest med det samme pressetrang, og fødte 15:50

Det var en utrolig rolig og god oplevelse og alle mine bange anelser om igangsættelse blev gjort til skamme.

Anmeld Citér

27. august 2023

Qwerty1234

Blev sat igang første gang med ballonkateter. Det var en så fin oplevelse. Fra det blev sat op til første ve, gik der ca. 6-7 timer. Derfra gik der omkring 14 timer, så havde jeg født. Alt gik i et rigtig fint tempo, og det var en god oplevelse.

Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.