Anonym skriver:
Jeg er i dag gået 8 dage over termin. Jeg er 2. Gangs gravid, første gang fødte jeg 7 dage før termin. Jeg står jo lige på kanten til en igangsættelse, og det gør mig så ked af det og bange. Jeg er træt af at min krop ikke bare går igang af sig selv. Og jeg er bange for at en igangsættelse er en voldsom fødsel. Så jeg har virkelig brug for gode historier, tips og tricks de her dage. Kom gerne med jeres historier og input
Jeg har ikke nogle tips og tricks. Men da jeg selv skulle sættes i gang, kunne jeg kun google skræk-historierne.
Så jeg vil blot bidrage med 2 fine igangsættelser i 41+3/4 begge gange. Agusta-piller, fint forløb, tjek på sygehuset og mig selv, der var god til at mærke efter babyen - og tage kontakt da det var nødvendigt. De tog, begge gange, vandet 41+5 og jeg fødte hhv. 41+5 og 41+6. Ingen vestorm, ingen bristninger. Eneste ulempe for mig var, jeg havde overvågning på maven og derfor ingen fødsel i kar.
Jeg anerkender, at der er en risiko ved igangsættelse men i mit tilfælde var det altså 2 fine oplevelser.
Vh.
Anmeld
Citér