Eva skriver:
Kunne godt tænke mig at høre hvilket sygehus det var på og hvordan andre mennesker har reageret på jeres valg?
Jeg har fået mine selvvalgte ks på Nyk. F sygehus, hvor deres politik er at de kvinder der ønsker ks får det. Så dernede mødte jeg forståelse og de eneste der ikke har udvist det, er andre kvinder som selv har født og mener dette er den eneste rigtige måde, heldigvis er det få der er så ensporede, men jeg har desværre mødt dem...
Knus Eva,...
Hej Eva,
Gud hvor er jeg bare glad for at læse det du har skrevet!!! Det kommer som sendt fra himlen. Jeg skal føde til maj på Nyk. F. sygehus, og har lige siden sidste fødsel i juli 07 (Hvor jeg fødte "normalt") været 100 % sikker på at jeg skulle have PKS næste gang. Jeg var så til NF scanning i Næstved i sidste uge, hvor jeg var inde hos en overlæge, der så spurgte om hvor jeg skulle føde, jeg gjorde så opmærksom på at det skulle jeg i Nyk. F. og jeg ville have PKS -hun kiggede på mig som om jeg var åndsvag, og sage hvorfor i himlens skyld skulle du det. Jeg fik vist fremstammet et eller andet om en meget dårlig fødselsoplevelse sidst (hvor min datter var 2. min fra af dø, pga. personalemangel på fødeafdelingen) hun kiggede igen på mig at sage ja, men så kommer du til en samtale, hvor vi vil snakke dig fra det, for det er der ingen grund til. 
Puha nu er jeg bare mega nervøs over denne samtale, og det har fået mig til at vakle lidt, skal - skal ikke. Inders inde ved jeg at jeg bare skal sige ja tak til PKS og holde fast i det, da jeg ellers vil være et mega nervevrag indtil fødslen er veloverstået. Men er meget nervøs for samtalen. Håber jeg formår at holde fast i det jeg virkelig ønsker!!!!!
Lisbeth
Anmeld