Jer der har valgt kejsersnit uden nogen lægelig grund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.664 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. november 2009

Honningblomst

Kunne godt tænke mig at høre hvilket sygehus det var på og hvordan andre mennesker har reageret på jeres valg?

Jeg har fået mine selvvalgte ks på Nyk. F sygehus, hvor deres politik er at de kvinder der ønsker ks får det. Så dernede mødte jeg forståelse og de eneste der ikke har udvist det, er andre kvinder som selv har født og mener dette er den eneste rigtige måde, heldigvis er det få der er så ensporede, men jeg har desværre mødt dem...

Knus Eva,...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

Ni-ko-li-ne

jamen vi var ved en overlæge på Kolding sygehus mens vi boede i den region... jeg er opereret for en diskus prolaps og blev under graviditeten sygemeldt med symptomer på den næste... så han vurderede at jeg ikke skulle føde naturligt, da det ikke var sikkert min ryg/lænd kunne klare det...

senere flytter vi så til Odense, og derved skal mit pKS flyttes til OUH, hvo vi overhovedet ikke mødte forståelse... vi var undersøgelser mm igennem.... men til sidst kunne de godt se at det nok var bedst med pKS... det var super træls at de tvivlede, for jeg ville faktisk gerne have født naturligt så de gav mig lidt håb, samtidig med at jeg havde overlægen fra Kolding i baghovedet...

Anmeld

2. november 2009

marcusognicolai

Jeg fødte min ældste søn på Glostrup sygehus og det endte i akut kejsersnit i fuld narkose, min 2. søn fødte jeg normalt på kolding sygehus, men han blev til sidst trukket ud med sugekop da jeg ikk kunne presse ham ud og hans hjertelyd dykkede meget drastisk så det var ved at ende med akut kejsersnit igen, men fik ham dog ud. Så 3. gang var jeg simpelthen så skræmt og bange og turde simpelthen ikk prøve og føde normalt igen, så snakkede med min egen læge samt jordemor som sendte mig til møde med en overlæge på kolding sygehus, og han sagde at der var intet galt i at jeg ønskede et planlagt kejsersnit, så har kun mærket positivt i mit valg.

Anmeld

7. november 2009

Honningblomst

Tak for jeres svar, dejligt at I har mødt forståelse...jeg synes nu heller ikke det er blandt læger osv der har været mindst forståelse..men sådan er det vel ved uvidenhed, så siger mennesker nogle mærkelige ting...hmm..der bliver ikke tænkt altid...

KNus eva.

Anmeld

16. november 2009

UngMor83

Jeg har 4 ks. bag mig nu. 1. meget akut og de 3 andre planlagde. Min første fødsel sad som en skræk og rædsel i mig, så nægtede simpelthen at forsøge at føde normalt igen. Og det var der fuld forståelse for alle steder.

Og senere har det så vist sig, at jeg slet ikk kan føde normalt. Mit bækken er for smalt og snævert. Så hurra for at ks. er muligt... Ellers var jeg nok gået til under første fødsel.

Anmeld

23. november 2009

LISBETH:-)

Eva skriver:

Kunne godt tænke mig at høre hvilket sygehus det var på og hvordan andre mennesker har reageret på jeres valg?

Jeg har fået mine selvvalgte ks på Nyk. F sygehus, hvor deres politik er at de kvinder der ønsker ks får det. Så dernede mødte jeg forståelse og de eneste der ikke har udvist det, er andre kvinder som selv har født og mener dette er den eneste rigtige måde, heldigvis er det få der er så ensporede, men jeg har desværre mødt dem...

Knus Eva,...

Hej Eva,

Gud hvor er jeg bare glad for at læse det du har skrevet!!! Det kommer som sendt fra himlen. Jeg skal føde til maj på Nyk. F. sygehus, og har lige siden sidste fødsel i juli 07 (Hvor jeg fødte "normalt") været 100 % sikker på at jeg skulle have PKS næste gang. Jeg var så til NF scanning i Næstved i sidste uge, hvor jeg var inde hos en overlæge, der så spurgte om hvor jeg skulle føde, jeg gjorde så opmærksom på at det skulle jeg i Nyk. F. og jeg ville have PKS -hun kiggede på mig som om jeg var åndsvag, og sage hvorfor i himlens skyld skulle du det. Jeg fik vist fremstammet et eller andet om en meget dårlig fødselsoplevelse sidst (hvor min datter var 2. min fra af dø, pga. personalemangel på fødeafdelingen) hun kiggede igen på mig at sage ja, men så kommer du til en samtale, hvor vi vil snakke dig fra det, for det er der ingen grund til.

Puha nu er jeg bare mega nervøs over denne samtale, og det har fået mig til at vakle lidt, skal - skal ikke. Inders inde ved jeg at jeg bare skal sige ja tak til PKS og holde fast i det, da jeg ellers vil være et mega nervevrag indtil fødslen er veloverstået. Men er meget nervøs for samtalen. Håber jeg formår at holde fast i det jeg virkelig ønsker!!!!!

Lisbeth

Anmeld

23. november 2009

Honningblomst

lisbeth2910 skriver:

Hej Eva,

Gud hvor er jeg bare glad for at læse det du har skrevet!!! Det kommer som sendt fra himlen. Jeg skal føde til maj på Nyk. F. sygehus, og har lige siden sidste fødsel i juli 07 (Hvor jeg fødte "normalt") været 100 % sikker på at jeg skulle have PKS næste gang. Jeg var så til NF scanning i Næstved i sidste uge, hvor jeg var inde hos en overlæge, der så spurgte om hvor jeg skulle føde, jeg gjorde så opmærksom på at det skulle jeg i Nyk. F. og jeg ville have PKS -hun kiggede på mig som om jeg var åndsvag, og sage hvorfor i himlens skyld skulle du det. Jeg fik vist fremstammet et eller andet om en meget dårlig fødselsoplevelse sidst (hvor min datter var 2. min fra af dø, pga. personalemangel på fødeafdelingen) hun kiggede igen på mig at sage ja, men så kommer du til en samtale, hvor vi vil snakke dig fra det, for det er der ingen grund til.

Puha nu er jeg bare mega nervøs over denne samtale, og det har fået mig til at vakle lidt, skal - skal ikke. Inders inde ved jeg at jeg bare skal sige ja tak til PKS og holde fast i det, da jeg ellers vil være et mega nervevrag indtil fødslen er veloverstået. Men er meget nervøs for samtalen. Håber jeg formår at holde fast i det jeg virkelig ønsker!!!!!

Lisbeth

Du ved hvad der er bedst for dig...så HOLD FAST!!! kræv din ret og det er det at få dit ks. Jeg var også nervøs og alt gik bare godt og ks er bare den bedste og mest trygge måde at føde på..jeg ville aldrig føde på anden måde...aldrig.

Du skal ikke presses ud i en fødsel når ikke det er det du ønsker.

KNus Eva..

Anmeld

23. november 2009

Bastian

Jeg fik PKS på Herlev, og har kun mødt forståelse hos venner og familie. Jeg har heller ikke lagt skjul på, at min første fødsel var meget ubehagelig, ja traumatiserende. Selvom jeg fik terapi på Gaia institutittet op til min anden graviditet, var jeg fast besluttet på at få PKS anden gang. Det fik jeg, og det var sådan en fantastisk oplevelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.