Grundet 3 operationer for nyresten, så har jeg igennem hele graviditeten fået en månedlig scanning, og alt er gået super fint. Hvergang har vi fået afvide vi havde en livlig og sund pige derinde, og alt gik som det skulle. Jeg er nu i uge 37+4 og har de sidste par uger fået afvide jeg havde en stor mave, så da jeg var til jordemoder i mandags, så sagde hun at hun gerne ville have jeg skulle til en vægtscanning, da hun havde svært ved at bedømme vægten, men skønnede den til 2900 gram. Vi var så afsted idag, og hun sagde vores baby havde det godt, og hun havde mange ressourcer. Men at hendes mave var lidt større end normalen, og vi generelt havde en stor baby ( fx lange ben ) og den større mave, kunne være tegn på sukkersyge, så det skal jeg tjekkes for i morgen.
Hun sagde at efter de får svar på sukkersygesvarene, så ville de i teamet på fødeafdelingen, ligge en plan for mig omkring hvad de skal gøre, også i forhold til at de vil helst ikke have hun bliver for stor derinde, især når jeg er så lille som jeg er ( 154 cm ) Nogle som har prøvet lignende, er så bange for hun har taget skade eller komplikationer ved fødslen.
Anmeld
Citér