SKAT, nogen som kan hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.211 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. august 2023

Anonym trådstarter

Jeg er studerende, og starter studiejob her inden så længe.

Jeg plejer ikke at have anden indtægt end min SU, men nu kommer der pludselig én mere. Hvad skal jeg gøre angående SKAT? Jeg får 6589 FØR skat i SU. Jeg ANER virkelig ikke, hvad jeg vil tjene fra mit job.

Jeg kan vel tjene alt fra 3-8000 før skat, alt efter hvor mange dage om måneden, jeg er på job. 

Hvad foreslår I, jeg gør? Og hvordan gør man det?

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2023

Anonym

Du ringer til dem, de er så søde til at hjælpe. Så får du også gjort det rigtigt

Anmeld Citér

23. august 2023

Anonym

Ring til skat så får du den korrekte hjælp, du kan evt vente til du får dine første lønseddel

Anmeld Citér

23. august 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Sørg for at rette din forskudsopgørelse løbende. Hvis du tjener mere eller mindre end forventet, kan du rette undervejs. Skat er søde til at hjælpe via telefon.

Anmeld Citér

23. august 2023

MP5769

Profilbillede for MP5769

Husk at sørge for kun at have fradrag på en af delene, kender flere der har lavet den fejl da de først fik studiejob.

Jeg valgte at have mit fradrag(hovedkort) på min SU, da jeg så det som min primært indtægt og den var det samme hver måned. Og fik derfor min studiejob over på mit bikort ved at bede min chef/økonomiafdelingen hvis det er et stort sted om at ændre det. 

Og ja som en anden skriver husk at ændre din forskudopgørelse og husk befordringsfradrag til og fra jobbet hvis du har mere end 12 km hver vej.

Held og lykke med jobbet.

Anmeld Citér

23. august 2023

Anonym trådstarter

MP5769 skriver:

Husk at sørge for kun at have fradrag på en af delene, kender flere der har lavet den fejl da de først fik studiejob.

Jeg valgte at have mit fradrag(hovedkort) på min SU, da jeg så det som min primært indtægt og den var det samme hver måned. Og fik derfor min studiejob over på mit bikort ved at bede min chef/økonomiafdelingen hvis det er et stort sted om at ændre det. 

Og ja som en anden skriver husk at ændre din forskudopgørelse og husk befordringsfradrag til og fra jobbet hvis du har mere end 12 km hver vej.

Held og lykke med jobbet.

Jeg ved slet intet om fradrag inden for det område her. Men det kan skat måske også hjælpe med?

Kan du huske, hvor meget du ca. arbejdede? Jeg kommer til at arbejde mellem 1-3 dage om ugen? Det var mere i forhold til, om det var din SU eller din løn, som var højest

Anmeld Citér

23. august 2023

Anonym trådstarter

Hvor er det skønt med jeres hjælp, jeg tænker helt sikkert at det er en god idé at forhøre SKAT ad uanset

Anmeld Citér

23. august 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hvis du bruger dit fradrag (hovedkort) på SU’en skal du sørge for at dit nye arbejde ikke også bruger fradraget. Du skal sige til dit arbejde at de skal bruge dit bikort.

Derudover skal du ind og rette din forskudsopgørelse, så det passer med det du forventer at tjene i 2023.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.