Smittet med kønssygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.736 visninger
7 svar
4 synes godt om
21. august 2023

NH

Profilbillede for NH

Jeg har fået kønsvorter.

jeg har en negativ HPV test der er under 1 år gammelt.

har min kæreste (gennem flere år) været utro og slæbt det med hjem? (Hvilket der desværre er en reel risiko for) 

eller kan det ligge latent i min eller min kærestes krop som så er blusset op? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Der findes jo rigtig mange undertyper af hpv. Er du kun testet for dem der kan føre til celleforandringer kan du sagtens have været smittet med en anden type for lang tid siden, som så har ligget latent. 

Anmeld Citér

21. august 2023

AnoMor

NH skriver:

Jeg har fået kønsvorter.

jeg har en negativ HPV test der er under 1 år gammelt.

har min kæreste (gennem flere år) været utro og slæbt det med hjem? (Hvilket der desværre er en reel risiko for) 

eller kan det ligge latent i min eller min kærestes krop som så er blusset op? 

Af hvad jeg kan læse mig frem til så kan smitten ligge i kroppen i flere måneder inden den bryder ud. 
Om der testes for alle typer hpv virus eller kun den type der er kræftfremkaldende tør jeg ikke udtale mig om. Det må din læge kunne svare på. 

så risikoen for at det er din mand er der desværre ja. 

har du talt med ham og hvad siger han ?

Anmeld Citér

21. august 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Der findes mange forskellige hpv typer, og ikke dem alle der testes for ved celleskrab, da det ikke er dem alle det giver øget risiko for livmoderhalskræft. Så vil være lidt varsom med at anklage. 

Anmeld Citér

21. august 2023

Mom

Profilbillede for Mom

Som jeg kan læse mig frem til inde på sundhed dk så er kønsvorter typisk 1-6 måneder om at komme. 

Så medmindre du selv har haft en anden partner indenfor den periode, så vil jeg mene at det nok er overvejende sandsynligt at din kæreste, har haft virussen før dig  

Anmeld Citér

22. august 2023

Kir

Altså jeg fik dem for mange år siden, og jeg var ret forvirret da jeg ikke havde haft sex i et år. Der sagde lægen at når man er blevet smittet med hpv, så er det i kroppen for altid. Og man kan godt videregive hpv uden at der er kondylomer. Og der kan gå år fra du er smittet til du får et udbrud af kondylomer. Så man kan ikke vide hvem der har smittet en. Så umiddelbart vil jeg sige at du ikke kan vide om hvornår din kæreste har har været utro eller ej. 

Anmeld Citér

22. august 2023

Kir

Ved ikke om den test du har fået taget er for screening af livmoderhalskræft? For det er forskellige hpv-vira der kan føre til livmoderhalskræft og som giver kondylomer. Og jeg mener at man tester specifikt for de typer der giver livmoderhalskræft. Så du kan godt få negativt svar fra den test og så stadig være smittet med hpv. 

Anmeld Citér

22. august 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det kan godt ligge latent i kroppen. Men hvis du er usikker, så kontakt din læge. Der kommer så mange forskellige udmeldinger herinde, at du ikke kan bruge det til noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.