Pludselig meget ørevoks??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.519 visninger
3 svar
4 synes godt om
19. august 2023

Rixus

Profilbillede for Rixus

Hej.

Igår var min 6 årige i bad og siger pludselig at det gør lidt ondt i det ene øre og at han har fået en prop i øret.

Her til morgen siger han at han stadig har proppen i øret og jeg kan nu se at der er en del ørevoks på ørets ydre dele - som om det er "eksploderet" eller rendt ud hvis det giver mening.

Hvad tænker i det er? Skal han forbi ørelæge eller er det bare en ørevoks prop der er på vej ud?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Rixus skriver:

Hej.

Igår var min 6 årige i bad og siger pludselig at det gør lidt ondt i det ene øre og at han har fået en prop i øret.

Her til morgen siger han at han stadig har proppen i øret og jeg kan nu se at der er en del ørevoks på ørets ydre dele - som om det er "eksploderet" eller rendt ud hvis det giver mening.

Hvad tænker i det er? Skal han forbi ørelæge eller er det bare en ørevoks prop der er på vej ud?

Hvis det lugter sådan lidt sødt i det så kan det godt være betændelse og at trommehinden er revnet..

jeg ville tage forbi en læge for en sikkerheds skyld efter selv at have oplevet en dreng hvor der ingen tegn var udover at han tog sig til øret førend at trommehinden revnede og det så kom ud...

Anmeld Citér

19. august 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Synes også det lyder lidt som mellemørebetændelse og evt. en skadet trommehinde.

Ville klart råde dig til at søge læge/lægevagt med det samme, før der kommer mange smerter! 

Anmeld Citér

19. august 2023

Agma

Profilbillede for Agma

Jeg tænker også mellemørebetændelse. Det havde jeg selv meget som yngre og nogle gange forløb det sådan. Jeg ville igså tage til lægevagten og i øvrigt give Panodil hvis han har ondt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.