Budget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.416 visninger
10 svar
8 synes godt om
15. august 2023

Anonym trådstarter

Er der en her der er super skarp i at lægge budget i Excel der sidder og ikke har noget at lave der måske vil kigge på mit om jeg har gjort det rigtigt ?

har lige lavet mit og som jeg ser det har jeg måneder med rådighedsbeløb på 12.000 kr hvilket lyder helt åndsvagt i mine ører. Så tror jeg har gjort noget forkert. Ved bare ikke hvad 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg er skrap til det. Men måske du kan hente en skabelon her i stedet?

Anmeld Citér

15. august 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Er der en her der er super skarp i at lægge budget i Excel der sidder og ikke har noget at lave der måske vil kigge på mit om jeg har gjort det rigtigt ?

har lige lavet mit og som jeg ser det har jeg måneder med rådighedsbeløb på 12.000 kr hvilket lyder helt åndsvagt i mine ører. Så tror jeg har gjort noget forkert. Ved bare ikke hvad 

Jeg har mit i Google Sheets da det er gratis og meget nemt at bruge..

de bruger samme genveje som Excel og så synes jeg bare deres beskrivelser til formlerne er væsentlige nemmere at forstå..

Jeg vil gerne lave en skabelon til dig som du kan konvertere til Excel eller bare brug som det er...

det eneste du skal gøre er at sætte de rigtige tal ind hvor de hører til..

mit bedste råd er altid at runde op til nærmeste 50'er når du laver overblikket for at undgå at prisstigninger vælter hele budgettet...

det er en lidt skjult opsparing men det har reddet os mere end en gang når de har hævet prisen på noget midt på året med mere end det jeg ellers satte til side til den regning der ikke blev betalt hver måned..

hvis du sender mig en PB med din mailadresse så sender jeg skabelonen til dig :)

Anmeld Citér

15. august 2023

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Jeg er skrap til det. Men måske du kan hente en skabelon her i stedet?

kan du anbefale en god skabelon måske? Sådan en der virkelig er så enkel som muligt.

Anmeld Citér

15. august 2023

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Jeg har mit i Google Sheets da det er gratis og meget nemt at bruge..

de bruger samme genveje som Excel og så synes jeg bare deres beskrivelser til formlerne er væsentlige nemmere at forstå..

Jeg vil gerne lave en skabelon til dig som du kan konvertere til Excel eller bare brug som det er...

det eneste du skal gøre er at sætte de rigtige tal ind hvor de hører til..

mit bedste råd er altid at runde op til nærmeste 50'er når du laver overblikket for at undgå at prisstigninger vælter hele budgettet...

det er en lidt skjult opsparing men det har reddet os mere end en gang når de har hævet prisen på noget midt på året med mere end det jeg ellers satte til side til den regning der ikke blev betalt hver måned..

hvis du sender mig en PB med din mailadresse så sender jeg skabelonen til dig :)

Årh det må du meget gerne. Tusind tak. Jeg sender fluks en pb til dig

Anmeld Citér

15. august 2023

Baby17

Anonym skriver:

Når du laver et budget, så skal du sørge for at dele udgifterne ud, således at du lægger penge til side på budgetkontoen til udgifterne hver måned, også selvom de varierer i hvor ofte du betaler. Et eksempel kan være sygeforsikring Danmark, der betaler man(jeg gør i hvertfald) en gang hver tredje måned. 

Ellers står du netop med måneder med et lavt rådighedsbeløb og måneder med et meget stort. Og det er jo ikke retvisende

Anmeld Citér

15. august 2023

Anonym trådstarter

Baby17 skriver:

Når du laver et budget, så skal du sørge for at dele udgifterne ud, således at du lægger penge til side på budgetkontoen til udgifterne hver måned, også selvom de varierer i hvor ofte du betaler. Et eksempel kan være sygeforsikring Danmark, der betaler man(jeg gør i hvertfald) en gang hver tredje måned. 

Ellers står du netop med måneder med et lavt rådighedsbeløb og måneder med et meget stort. Og det er jo ikke retvisende

Jah selve systemet i et budget forstår jeg godt.  

det er mere det der hvordan man laver det på pc’en og hvordan man ved hvor meget der dkal overføres til konto osv

Anmeld Citér

15. august 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy
Anonym skriver:

Jah selve systemet i et budget forstår jeg godt.  

det er mere det der hvordan man laver det på pc’en og hvordan man ved hvor meget der dkal overføres til konto osv

Men hvis du har måneder med 12.000 kr. i rådighedsbeløb, så lyder det som om du har andre måneder med andre rådighedsbeløb - og det ville du ikke have, hvis udgifterne blev fordelt ud over alle månederne. Da dit rådighedsbeløb ville være det samme hver måned.

Anmeld Citér

15. august 2023

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Men hvis du har måneder med 12.000 kr. i rådighedsbeløb, så lyder det som om du har andre måneder med andre rådighedsbeløb - og det ville du ikke have, hvis udgifterne blev fordelt ud over alle månederne. Da dit rådighedsbeløb ville være det samme hver måned.

Så meget er jeg med på. Men jeg ved ikk hvordan man stiller det op et ark og hvordan man finder ud sf hvor meget der skal overføres ril budget hver måned osv. 

jeg forstår udemærket konceptet. 

men wampires er så sød st hjælpe mig med st lave det. Så der kommer styr på det

Anmeld Citér

16. august 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis du ikke allerede har fået styr på det, så skriv en pb med din mail adresse og alle dine udgifter. 

fx 

husleje pr måned - xxxx kr

el pr 3. Måned - xxxxx kr

osv

så skal jeg nok dividere ud osv og sætte det op i et excelark jeg kan sende på mail.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.