Hjælp hjælp hjælp.
Min søn skal døbes og han skal have to navne + efternavn (selvfølgelig).
Jeg selv har to navne som jeg flittig benytter, og det har jeg det rigtig godt med. Nogle af mine venner kalder mig det ene, og nogle det andet.
Min kæreste derimod har også to navne og synes, at hans andet navn er komplet ligegyldigt. Han mente derfor ikke, at vores søn skulle have to navne. Jeg overbeviste ham, og nu har han to navne. MEN han vil have, at vores søns andet navn skal være et mellemnavn. Ja, det kan man godt. Mellemnavnet må gerne være et godkendt drenge- og pigenavn. Et eksempel: Peter Gabriel Bach-Jensen. Gabriel ville man mene var et fornavn sammen med Peter, men man kan åbenbart godt i følge den nye navnelov hedder Gabriel til mellemnavn. Jeg synes det klinger forkert, at vores søn ikke skal have begge navne som fornavne. Ikke at vi nogensinde ville kalde ham ex. Peter Gabriel, men kun Peter. Jeg tænker bare.. nu vil han have et super dejligt navn, men som han som fornavn ikke hedder. Så gode råd er velkommen! Er det bare mig der er sær? Er det ligegyldigt om han hedder det som fornavn eller som mellemnavn?
Min kæreste er "bange" for, at han eks i skolen vil blive kaldt op som Peter Gabriel og ikke bare Peter, og at han hele livet skal sige, at han kun hedder Peter.
Okay, det blev langt. Håber I forstår.
Anmeld
Citér