“SLOW starter” eller kommende SA/MA ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.831 visninger
6 svar
5 synes godt om
14. august 2023

Fastertrut

Jeg skriver her mit første indlæg på en lorte mandags mandag. 

Min historik byder på lidt af hvert og jeg er efterhånden ved at være tyndslidt. 

December 2022: Graviditet i æggeleder - akut operation. Vi så hjerteblink, det lå bare helt forkert ��

Januar: Ventede på min mens efter operation og den var sen om at dukke op. Jeg tog en test i slutningen af måneden og den var positiv. Glad i fire dage - så kom mens / SA 

Marts: Positiv tidlig test. Testede fire dage i træk og stregen blev svagere og svagere. SA (biokemisk abort) 

Maj: Positiv tidlig test - få dage senere SA

Endelig henvist til udredning ved gynækolog. 

Alle tal, alle blodprøver, alle scanninger ALT ser normalt ud. Vi fik beskeden om at blive ved med at prøve. Hun vil følge tæt, når jeg igen bliver gravid. 

2. Juli første dag, sidste mens. Jeg testede for min ægløsning - den viste Positiv ca. 18. Juli. 

Testede tidlig test d. 27. Juli - negativ 

Testede tidlig test d. 3. August - positiv 

Kontaktede gynækolog og blev indkaldt til tidlig scanning i dag d. 14. August. I dag burde jeg være 6+1. Vi så en livmoder og en blommesæk. Intet foster - ingen hjerteblink. Hun satte mig tilbage til 4+2 - hvilket jo slet ikke kan passe. 

Hun fortalte om to mulige scenarier: MA eller slow starter. 

Jeg græd hele vejen hjem i bilen og har forskanset mig på sofaen siden jeg kom hjem. Alle følelser fra de tidligere SA og GUL kommer tilbage. Jeg er sindssygt bange og jeg er overbevist om, at det heller ikke går til levesiden denne gang.

Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2023

Fastertrut

Vigtigt: Jeg blev sendt hjem med en tid til scanning igen om præcis en uge.

Anmeld Citér

14. august 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Puha, jeg kan næsten mærke hvor ondt det gør på dig. Jeg har været igennem noget som ligner … gravid udenfor, SA, udenfor igen, bio, osv. osv… man går helt i stykker og det er pisse hamrende hårdt. Jeg var så kynisk til sidst, at jeg stadig sagde “*hvis* baby kommer” da jeg nærmede mig termin.

Mit yngste barn var så en såkaldt “slow starter” - til trods for at jeg ikke giver ret meget for det koncept. Selv fertilitetslægen var ikke ret optimistisk, da han satte mig en uge tilbage (ved IVF ved vi jo præcis hvornår baby er lavet)…. men ikke desto mindre er “baby” nu et stort frækt børnehavebarn. Så ja… jeg ved sgu ikke hvad jeg vil sige til dig: hold ud!! Og alt det bedste herfra til dig!

Anmeld Citér

14. august 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Kæmpe kram til dig. Jeg håber for dig det er en slow starter. Det er så hårdt efter man har prøvet at miste. Det bliver en lang uge med ventetid men krydser alt for dig

Anmeld Citér

15. august 2023

DPZ

Jeg har samme historik som dig. Du skal bede lægen om en henvisning til enheden for gentagne graviditetstab (HAB) på Rigshospitalet, Hvidovre eller Aalborg. Jeg er blevet behandlet på Rigshospitalet med et præparat der hedder dailiport (tacrolimus), og er nu langt om længe lykkedes med at blive mor for tre uger siden efter flere år med biokemiske graviditeter og aborter. 

Anmeld Citér

21. august 2023

Fastertrut

Hej søde piger 

Den laaaaange uge er gået og vi var været til scanning i dag. 
5+6 og fint hjerteblink

spændende drejning tog det også, da hun kunne se noget der lignede yderligere TO gestationssække med mulig blommesæk i den ene… Kan tvillinger vokse forskudt?

Anmeld Citér

21. august 2023

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Åh hvor godt med hjerteblink!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.