Méngrad-erstatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.647 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. august 2023

Anonym trådstarter

Hvis man har haft en fysisk skade og der skal vurderes hvor stor ens méngrad er, hvordan foregår det og er der noget man skal være OBS på ? 
og hvor lang tid tog forløbet ? 

har fået at vide at der går cirka et år efter uheldet til det kan vurderes. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hvis man har haft en fysisk skade og der skal vurderes hvor stor ens méngrad er, hvordan foregår det og er der noget man skal være OBS på ? 

Jeg har lige været igennem det, med en arbejdsskade.

Men for at vurdere medgrad skal ens tilstand være stabil, og det vil som ofte tage cirka 1 år, det er korrekt. Hos mig tog det dog næsten 2 år, pga meget lange sagsbehandlingstider ved AES. Da jeg havde modtaget mengradsafgørelsen fra AES, var mit forsikrings selskab hurtige til at træffe afgørelse, da de så fik alle sagens akter fra AES, så der gik kun 1 mdr, fra forsikringen.

Anmeld Citér

12. august 2023

Anonym

Det er rigtigt, at der som udgangspunkt går et års tid, da tilstanden skal være stabil. 
Når du har afsluttet genoptræning, forløb på sygehuset eller hvad du er igennem og vurderingen er, at der ikke er mere at gøre, så ringer du til dit forsikringsselskab (hvis det er en fritidsulykke) og fortæller det og de går derefter i gang med den videre proces, hvor de indhenter din journal fra sygehus og sender dig til speciallæge for at få lavet en speciallægeerklæring. Når alt det er klaret, så udregner de en méngrad og sender afgørelsen til dig. Typisk skal méngrad være på 5% eller mere, før der udbetales erstatning.

Anmeld Citér

12. august 2023

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Min sag tog 2 år Fik en privat socialrådgiver til at tage den for mig fordi jeg vidste jeg ikke selv havde overskud til det

Jeg fik lavet en speciallægeerklæring, men du bliver indkaldt til det i Eboks

Min var mod Region Sjælland

Anmeld Citér

12. august 2023

Anonym

Kan ikke helt huske min proces, men jeg fik udbetalt erstatning af to omgange. 5 % efter nogle måneder, og det resterende da det hele var afsluttet

Anmeld Citér

13. august 2023

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg har lige været igennem det, med en arbejdsskade.

Men for at vurdere medgrad skal ens tilstand være stabil, og det vil som ofte tage cirka 1 år, det er korrekt. Hos mig tog det dog næsten 2 år, pga meget lange sagsbehandlingstider ved AES. Da jeg havde modtaget mengradsafgørelsen fra AES, var mit forsikrings selskab hurtige til at træffe afgørelse, da de så fik alle sagens akter fra AES, så der gik kun 1 mdr, fra forsikringen.

Ok. Tak for svar.

Trælst med den lange ventetid, men det er rart at vide at der er lang sagsbehandlingstid, så man ikke går og tror de har glemt eén. 

Anmeld Citér

13. august 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er rigtigt, at der som udgangspunkt går et års tid, da tilstanden skal være stabil. 
Når du har afsluttet genoptræning, forløb på sygehuset eller hvad du er igennem og vurderingen er, at der ikke er mere at gøre, så ringer du til dit forsikringsselskab (hvis det er en fritidsulykke) og fortæller det og de går derefter i gang med den videre proces, hvor de indhenter din journal fra sygehus og sender dig til speciallæge for at få lavet en speciallægeerklæring. Når alt det er klaret, så udregner de en méngrad og sender afgørelsen til dig. Typisk skal méngrad være på 5% eller mere, før der udbetales erstatning.

Tak for svar .

Jeg meldte det til forsikringen lige efter ulykken skete. Så de har min anmeldelse liggende åben ind til de hører mere. 

Anmeld Citér

13. august 2023

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vores erfaring siger ca 1-3 år efter skaden i alt. For nogle er det et kort forløb andre et længere. 
vi fik et acontobeløb efter ca et år da vi økonomisk ikke kunne klare os. Det levere vi af yderligere et års tid hvor vi fik testen. 
men det handler i stor grad af om man bliver vurderet til at være stationær eller om der er håb for bedring.. det er jo en læge der vurderer det. Hver gang der sker en operation bliver det så yderligere rykket længere ud i fremtiden. 
Det var min mand som var ude for en arbejdsulykke i 2018. Min mand fik hjælp til sagen sf hans fagforening. De hjalp med al kommunikation og læste alle breve og afgørelser. 
har hørt om nogle der har kæmpet i 6 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.