Kan man tillade sig at aflyse fødselsdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.897 visninger
7 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. august 2023

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder, kan man så tillade sig at aflyse en fødselsdag som kan allerede har inviteret folk til ?

Vores økonomi sejler pt, pga ændringer i indkomst. (Ønsker vi ikke at involvere folk i). 

Vores søn fylder tre år om lidt og vil har allerede inviteret til en større "fest", men kan se det vil være virkelig uansvarligt økonomisk nu.

Min partner vil ikke aflyse og synes ikke det så slemt, men må indrømme jeg er helt uenig. Er bange for vi ender med at gå i minus hvis vi gør det. 

Der er også andre som har fødselsdag i denne måned som vi er inviteret ud til, og skal have gaver med til, det føler jeg er mere no go at sige nej til, end aflyse en fødselsdag for en der bliver tre år.

Tænker en på tre vil blive mere glad for forældrene har overskud og har en lille ting på dagen, pynter lidt op, bager ej lille kage og ikke går i minus, end en stor fest med mange mennesker. 

Hvad tænker i?

Kan man aflyse en fødselsdag en uge inden ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2023

esioul

Profilbillede for esioul
Føler mig spændt :D

Jeg ville ikke aflyse mit eget barns fødselsdag. Har i ikke noget familie der kan spæde lidt til og evt have kage/boller med? Jeg er sikker på, at i kommer længst ved at række ud og bede om hjælp til jeres barn bliver fejret. 

A winner is a dreamer who never gives up          

Anmeld Citér

12. august 2023

Anonym

Jeg havde aflyst de andre fødselsdage også brugt pengene på mit eget børn, jeg ville aldrig aflyse mine børns fødselsdag uanset alder det kan jo gøres super billigt, det kan jo sagtens bare være boller og kage det koster næsten intet hvis man selv bager

Anmeld Citér

12. august 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Kan I ikke nedskaleret jeres egne forventninger og ønsker til dagen, og invitere dem på f.eks. boller og kagemand - eller hvad der nu er billigt for jer at lave.

Der lyder til at det I havde i tankerne ville koste væsentligt mere.

Anmeld Citér

12. august 2023

Anonym

Jeg ville ikke aflyse mit barns fødselsdag men i kunne måske invitere til kaffe og kage i stedet for middag fx. 
Det er for mig at se vigtigtigere at fejre barnets fødselsdag end at give andre gaver. Et barn på tre glæder sig da til sin fødselsdag og vil sikkert blive spurgt i børnehaven om det bliver fejret og hvad det har fået i gave osv. 

Men jeg ville sige det til min familie som det er. “Vi har det lidt stramt økonomisk så vi er nødt til at skrue ned for gaver osv. i en periode.”. Det har vi selv gjort om mødte kun forståelse. Så ved folk også at det ikke er noget personligt. 

Anmeld Citér

12. august 2023

IenFart

Profilbillede for IenFart

Kan I ikke nedskaleret jeres egne forventninger og ønsker til dagen, og invitere dem på f.eks. boller og kagemand - eller hvad der nu er billigt for jer at lave.

Der lyder til at det I havde i tankerne ville koste væsentligt mere.

Helt enig - nedskalér! Meld jeres situation ærligt ud og sig I meget gerne ser dem til en kagemand og kaffe, men at der ikke er plads til andet.

Men helt ærligt - jeg tror det er de færreste 3-årige som har lyst til, forstand på eller behov for en stor fest med mange mennesker. De er glade for gaverne og for at nogen siger tillykke, men jeg vil vove påstanden at de er skide ligeglade med resten. Det er voksen-behov.

Anmeld Citér

12. august 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Altså, jeg har aldrig mødt en 3-årig med behov for et stort show hverken til jul eller fødselsdage, det bor vist kun hos de voksne. Når det så er sagt, ville jeg ikke aflyse en fest der allerede var inviteret til - jeg ville skrue helt ned i stedet, invitere til boller og billig lagkage, bede familien droppe gaverne og i stedet spæde lidt til med kaffe/sodavand/mad og så nyde at det jo heldigvis handler mere om at være sammen med dem man elsker, end om gaver og hvad man spiser. God fest.

Ps: Jeg ville selvfølgelig heller ikke fravælge andres fødselsdag - men jeg ville skrue helt ned for omkostningerne og komme med en fin hjemmelavet og kærlig gave, hvis det var dét budgettet rakte til. 

Anmeld Citér

12. august 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Nej I skal ikke aflyse, men måske nedskalere det 

Mindre gave, bage nogle boller med smør, saft og evt selv bage en kage, så sparer man da en del og udgifterne burde ikke være høje, hvor mange mennesker har I da lige inviteret siden du tænker det batter noget at aflyse ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.