2. Klasse flytte skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.002 visninger
9 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. august 2023

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg har fået tilbudt en større lejlighed til billigere husleje end hvis jeg bor nu. (Har en 2 værelses til 6200 kr om måneden og fået tilbud 3 værelses til 5000 kr om måneden.)

men lejligheden ligger en halv time på gåben fra sønnens skole hvorimod der hvor vi bor nu er 10 minutter fra skolen.

Der ligger en skole 10 min fra den nye lejlighed som samtidig også er tættere på hans far. Så det praktiske taler for at flytte ham til den nye skole hvis der er plads.

MEN er det godt for ham? Jeg mener… jeg er så bange for at han ikke får venner og føler sig udenfor på den nye skole. (Det er en god skole i sig selv)

Så kunne godt høre hvad andres erfaringer med skoleflytning i den alder er og hvad jeres tanker osv er omkring det.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2023

Anonym

En halv time er jo ingenting på gåben, det havde jeg gjort

Anmeld Citér

11. august 2023

Anonym

Hvis han er glad for sin nuværende skole og vennerne der, så ville jeg bare lade ham fortsætte - og skulle han så blive træt af gåturen, kan han jo skifte skole om et års tid eller om tre for den sags skyld? Jeg flyttede selv fra én ende af byen til en anden da jeg var omkring 3.-.4 klasse. Jeg fortsatte på min gamle skole indtil jeg i 5. klasse var blevet træt af busturen og selv bad om at skifte …  

Anmeld Citér

11. august 2023

Cerenia

Jeg skiftede skole i 3. Klasse og det var det værste ever. Fik ret store trauma af det fordi hele mit netværk forsvandt og jeg følte mig ikke hjemme i den nye skole. Det er en super sensitiv alder så jeg ville kun gøre det hvis det var absolut nødvendigt. 

for nogle er det vejen frem og de er glade for skiftet , men man skal tænke sig om. 

Anmeld Citér

11. august 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis en halv time på gåben er for meget, så er det måske muligt at cykel - det kan ikke tage langt tid

Anmeld Citér

11. august 2023

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Tænker ikke en halv time på gå ben er noget viderer hvis det er en god skole og han er glad for det.

Anmeld Citér

11. august 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg havde selv tæt på 30 min på gåben til min folkeskole (i skoledistriktet) Hvis jeg ikke ville gå, kunne jeg hurtigt cykle.

Hvis han har gode venner, er glad for klassen og generelt trives, ville jeg lade ham blive. Hvis der er ting der ikke helt spiller, kunne det sikkert være et godt tidspunkt for et skifte

Anmeld Citér

11. august 2023

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres gode input. Det giver ihverfald noget at tage med i overvejelserne  

jeg hælder også mest til bare at lade han blive på sin skole for han er glad for kammeraterne og lærerne er gode og søde. 
han ville dog også kende mange på den nye skole men det er tilbage fra børnehaven og de har jo allerede dannet nye relationer. 

Anmeld Citér

12. august 2023

anna111

Profilbillede for anna111

Vis der ikke er mere ind en halv time på gåben ville jeg finde en fin cykel til ham og lade ham blive på den gamle skole. Men stadig flytte til det billigere.

Min datter flyttede skole i 0 klasse hun skal til i 3 kalsse nu er glad nok for skolen hun kom i men snakker fortsat om sin gamle skole og sine gamle venner så det påvirker meget at flytte skole 

Anmeld Citér

12. august 2023

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Vis der ikke er mere ind en halv time på gåben ville jeg finde en fin cykel til ham og lade ham blive på den gamle skole. Men stadig flytte til det billigere.

Min datter flyttede skole i 0 klasse hun skal til i 3 kalsse nu er glad nok for skolen hun kom i men snakker fortsat om sin gamle skole og sine gamle venner så det påvirker meget at flytte skole 

Hvis jeg får lejligheden så flytter jeg også lige meget hvad. For den er så meget billigere. Men har kun fået den tilbudt indtil videre. Får svar d 20.  

var mere det her med om man skulle overveje flytning sf skole da skolen så er tættere på både mig og hans far. Men hælder nu også mest til at lade ham blive på den nuværende skole også evt cykle. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.