Vil ikke mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.180 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2023

Anonym trådstarter

Hej kære mødre og fædre,

Jeg har en søn på lige knap 6 mdr. Han er i fin trivsel. Vi begyndte på lidt grød og mos for ca 4 uger siden, da han viste interesse ved bordet. Det gik rigtig fint de første dage. Så kom der tænder og alt blev vendt på hovedet i en uge, hvorfor vi holdt pause. 
Siden opstart igen hr der ingen interesse været. Han lukker munden. Når man kan få en lille skefuld ind sidder han nu bare med tungen ude af minden ����‍♀️, hvor han før kørte det bag på tungen og sank. Det er lige meget hvad mad det er, han ser dog ikke ud til ikke at kunne lide det, han åbner bare ikke munden. Hvis han selv får lov at sidde med det fører han skeen til munden indimellem, men der kommer ikke rigtig noget med ind, og han undgår min ske.

Han er 6 mdr om nogle dage. Skal man fortsætte med at lade ham sidde selv eller give en pause og håbe interessen kommer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej kære mødre og fædre,

Jeg har en søn på lige knap 6 mdr. Han er i fin trivsel. Vi begyndte på lidt grød og mos for ca 4 uger siden, da han viste interesse ved bordet. Det gik rigtig fint de første dage. Så kom der tænder og alt blev vendt på hovedet i en uge, hvorfor vi holdt pause. 
Siden opstart igen hr der ingen interesse været. Han lukker munden. Når man kan få en lille skefuld ind sidder han nu bare med tungen ude af minden ����‍♀️, hvor han før kørte det bag på tungen og sank. Det er lige meget hvad mad det er, han ser dog ikke ud til ikke at kunne lide det, han åbner bare ikke munden. Hvis han selv får lov at sidde med det fører han skeen til munden indimellem, men der kommer ikke rigtig noget med ind, og han undgår min ske.

Han er 6 mdr om nogle dage. Skal man fortsætte med at lade ham sidde selv eller give en pause og håbe interessen kommer? 

Har du prøvet at give ham fingermad? Noget han kan sidde med selv og sutte på/bide af. Bløde, kogte grøntsager f.eks. Bagt havregrød, grød pandekager eller vafler.

Derudover så bare tag det helt roligt. Det skal nok komme. Food before one is just for fun. Det er så fint hvis han bare smager lidt på maden.

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym

Lad ham være så meget som muligt, det skal nok komme. Du siger selv, at han er i fin trivsel. Bløde og udkogte ting, måske mos (hvis han gider, mine gad aldrig “babymad&rdquo. Min ældste knækkede først koden ved 8-9 måneder og jeg var ved at gå ud af mit gode skind, men jeg har senere tænkt at jeg også prøvede alt, alt for meget… spis din egen mad,  læg noget ved baby og så ellers lad være at give det noget fokus. Det kommer. 

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym

Det skal nok komme, vi kæmpede også meget i starten pga tænder også blev han syg midt i det hele. det var først da han har omkring 8 måneder det blev nemmere og siden 9 måneder har vi ikke haft problemer med mad. Vi startede da han var 4,5 måned

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym trådstarter

Tak for svar, det er også min umiddelbare tanke at jeg skal lade det lidt være. 

Anmeld Citér

9. august 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna
Anonym skriver:

Tak for svar, det er også min umiddelbare tanke at jeg skal lade det lidt være. 

Det er - som de andre skriver - helt normalt og skal nok komme. Her brugte vi også fingermad fra starten, da grød absolut ikke var et hit.

Anmeld Citér

9. august 2023

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Min datter gad heller ikke grød. Men hvis nu du gerne vil prøve igen, så lad dit barn prøve selv, ikke made dit barn men lad ham/hende prøve selv med fingrene og mærke, smage og grisse... det er super godt for dem. Jeg prøvede fx. hirsegrød og det kunne jeg godt få hende til at spise sammen med most banan, men det var kortvarigt. 

I stedetfor grød, så da hun var 6 måneder startede jeg op  med alm. mad fx. agurk hvor det grønne er skrællet af skåret ud i stænger, vandmelon, advocado, kogt broccoli osv. og lad dit barn selv prøve.. bliv evt. inspireret her: https://forstadsmor.dk/2022/07/21/4-x-starter-tallerkener-6-mdr/

Hvis du har mod på det, så kan du inspireres af BLW principperne

Anmeld Citér

9. august 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Mit bedste råd er: Giv slip Da min datter var mindre, var hun lige sådan, og jeg brugte enorm meget energi på at bekymre mig. Hun er i dag stadig småtspisende, og er høj og slank. Men vi har fundet ud af, at jo mindre fokus vi har på hendes tallerken, jo bedre går det

Bliv ved med at tilbyde alverdens forskelligt mad, og lad barnet bestemme om/hvad det vil spise søg evt. lidt inspiration i blw grupper på Facebook.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.