Bule på hals, har i oplevet det samme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.835 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2023

Anonym trådstarter

Vores barn på næsten tre har en bule på halsen, den er på str med en marmor kugle og sidder lige mellem øre og skulder. 

Lægen har mærket den flere gange og mener den er harmløs og bare en hævet kirtel som man godt må have en af, der ikke forsvinder. Han siger så længe den er som den er, er det ikke noget vi skal bekymre os om... 

Men det dælme lettere sagt end gjort, for når jeg kan se den og mærke den, så vi bliver jeg urolig. Synes ikke det normalt hele tiden at have. 

Men min mand tager det roligt og siger den ikke ændre sig (jo bliver mindre nogle gange og så tilbage til samme størrelse igen). 

Vores barn spiser, drikker, sover og er i god stand og virker på ingen måde syg. 

Hvad tænker i? Har i erfaringer med det samme fænomen?

Kan mærke jeg snart går i panik. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2023

Morfire

Profilbillede for Morfire

Ja jeg har erfaring hos min datter og havde det fuldstændig som dig. Vi gik til lægen flere gange og blev også sendt videre til øre, næse og halslæge (tror mest fordi de var træt af at se os hos vores eget lægehus) Med speciallægen har tre forskellige læger undersøgt hende og alle siger det samme som jeres læge.

Den sidste læge sagde, at vi selvfølgelig skulle holde øje, men så længe den var glat i overfladen og man kunne “smutte” den (altså den kunne bevæge sig under huden) var det ikke kræft. 

Min datter fik også taget sit infektionstal en af gangene, for hævede lymfekirtler kan være tegn på infektion, men der var fint. Så hun har bare en stor kirtel. Håber hun vokser fra det.

Anmeld Citér

9. august 2023

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Min søn på 6 har også en, og den har været der altid. Vores læge siger det samme,: ingen grund til bekymring, men hold øje. 

Anmeld Citér

9. august 2023

Anonym

Vores datter har det samme og vi blev også sendt videre kun for at give os ro. Det blev scannet og alt er fint. Men det er svært at finde ro i  

Anmeld Citér

14. august 2023

L1232

Profilbillede for L1232

Min søn på 2 har for 2-3 måneder siden haft den samme… Lægen ville holde øje med jeg insisterede på at få en henvisning til øre næse halslæge.

Han fik pencilin og den forsvandt.

Anmeld Citér

17. august 2023

Anonym trådstarter

Morfire skriver:

Ja jeg har erfaring hos min datter og havde det fuldstændig som dig. Vi gik til lægen flere gange og blev også sendt videre til øre, næse og halslæge (tror mest fordi de var træt af at se os hos vores eget lægehus) Med speciallægen har tre forskellige læger undersøgt hende og alle siger det samme som jeres læge.

Den sidste læge sagde, at vi selvfølgelig skulle holde øje, men så længe den var glat i overfladen og man kunne “smutte” den (altså den kunne bevæge sig under huden) var det ikke kræft. 

Min datter fik også taget sit infektionstal en af gangene, for hævede lymfekirtler kan være tegn på infektion, men der var fint. Så hun har bare en stor kirtel. Håber hun vokser fra det.

Kan mærke jeg er virkelig dårlig til det med at kunne er og mærke noget.

Føler mig efterhånden helt paranoid og hysterisk over det. Men det hjælper mig lidt at se, at andre har samme erfaringer. Tusind tak 

Anmeld Citér

17. august 2023

Anonym trådstarter

Haooy_3 skriver:

Min søn på 6 har også en, og den har været der altid. Vores læge siger det samme,: ingen grund til bekymring, men hold øje. 

Du kan tro jeg holder øje er virkelig dårlig til det at kunne se og mærke noget, som jeg ikke synes er normalt. Tusind tak for dit skriv. Det hjalp lidt.

Anmeld Citér

21. august 2023

God-mor

Anonym skriver:

Vores barn på næsten tre har en bule på halsen, den er på str med en marmor kugle og sidder lige mellem øre og skulder. 

Lægen har mærket den flere gange og mener den er harmløs og bare en hævet kirtel som man godt må have en af, der ikke forsvinder. Han siger så længe den er som den er, er det ikke noget vi skal bekymre os om... 

Men det dælme lettere sagt end gjort, for når jeg kan se den og mærke den, så vi bliver jeg urolig. Synes ikke det normalt hele tiden at have. 

Men min mand tager det roligt og siger den ikke ændre sig (jo bliver mindre nogle gange og så tilbage til samme størrelse igen). 

Vores barn spiser, drikker, sover og er i god stand og virker på ingen måde syg. 

Hvad tænker i? Har i erfaringer med det samme fænomen?

Kan mærke jeg snart går i panik. 

Jeg har haft sådan en bule/knude som du beskriver, siden jeg var barn. Den voksende dog langsomt gennem årene. Den var glat og kunne smuttes med. Jeg valgte at få den fjernet for et par måneder siden, og det viste sig at være en harmløs halscyste, som jeg er født med. Ingen kræft eller andet ubehageligt. 

Jeg er sikker på du kan stole på lægen, og hvis ikke så må i insisterer på at den bliver fjernet, så i kan få ro. Men buler og knuder er bestemt ikke altid = kræft. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.