Igangsættelse efter tidligere kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.877 visninger
5 svar
2 synes godt om
7. august 2023

Nana20

Hej

Jeg venter mit tredje barn. Min søn fra 2020 vendte i tværleje og vendte sig som han ville indtil vandet gik 40+1. Det endte i aks da hans puls også blev påvirket og de ikke kunne få ham til at ligge rigtigt. Denne gang vender lillebror også i tværleje og det er blevet besluttet grundet min historik, at jeg får et vendingsforsøg og får taget vandet samme dag. Dette har jeg fået tid til, og glæder mig efterhånden til at møde ham ❤️

Jeg glemte dog at spørge på fødegangen hvad man gør hvis jeg ikke er åben nok til at tage vandet? Nogen der har prøvet at komme på fødegangen hvor det ikke var muligt at tage vandet. Hvad gjorde de i dette tilfælde? Er der overhovedet noget andet at gøre end at vente på kroppen bliver klar? Vil blive utrolig skuffet hvis jeg må tage hjem igen uden baby ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2023

Hellosunshine

Når du tidligere har fået kejsersnit, så må du ikke få angustapiller. Derfor vil eneste mulighed, hvis vandet ikke kan tages, at anlægge et ballonkateter. Man får typisk lidt smertestillende og så skal man sove med det, og så tager de vandet næste morgen. 

Anmeld Citér

8. august 2023

Nana20

Hellosunshine skriver:

Når du tidligere har fået kejsersnit, så må du ikke få angustapiller. Derfor vil eneste mulighed, hvis vandet ikke kan tages, at anlægge et ballonkateter. Man får typisk lidt smertestillende og så skal man sove med det, og så tager de vandet næste morgen. 

Tusind tak for svar. Så er der håb for at jeg ikke bare bliver sendt hjem med nedslående nyt ��

Anmeld Citér

9. august 2023

Tiller

Nana20 skriver:

Tusind tak for svar. Så er der håb for at jeg ikke bare bliver sendt hjem med nedslående nyt ��

Enig. Jeg fik kejsersnit med første barn og er blevet sat igang 2 gange efterfølgende hvor den ene gang var ved at de tog vandet 41+6, det kunne lige netop lykkes at tage vandet. 
Anden gang jeg fik sat et ballonkateter op og det skulle jeg sove med. Det gav mig veer 12 timer efter det var opsat og satte dermed fødslen igang (meningen var ar det skulle bruges til at de kunne tage vandet - jeg var dog så heldig a få veer inden vandet blev taget). 
Held og Lykke med det hele

Anmeld Citér

10. august 2023

Nana20

Tiller skriver:

Enig. Jeg fik kejsersnit med første barn og er blevet sat igang 2 gange efterfølgende hvor den ene gang var ved at de tog vandet 41+6, det kunne lige netop lykkes at tage vandet. 
Anden gang jeg fik sat et ballonkateter op og det skulle jeg sove med. Det gav mig veer 12 timer efter det var opsat og satte dermed fødslen igang (meningen var ar det skulle bruges til at de kunne tage vandet - jeg var dog så heldig a få veer inden vandet blev taget). 
Held og Lykke med det hele

Tusind tak. Lillebror ligger i Tværleje som storebror og de er ret gode til at slå kolbøtter, så meningen er at tage vandet når de er sikre på han ligger med hovedet ned så han danner en prop. Håber virkelig det lykkedes eller de sætter et kateter op og ikke venter yderligere ���� det ville være ret så antiklimstisk ����

Anmeld Citér

12. august 2023

Nana20

Øv det lykkedes desværre slet ikke er 39+0 men slet ikke moden da der jo ikke er noget der trykker ned �� Vendingsforsøg kunne også være det samme da hun svømmer rundt som hun vil time for time.. nu har jeg fået en tid igen på fredag til at tjekke om jeg er blevet moden nok.. synes godt nok det er tæt på termin ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.