Inseminerings proces?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

734 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. august 2023

LimaMima

Hej allesammen.

Jeg skal starte på gonal i dag, og skal til en scanning d. 14. Jeg er dog lidt usikker på, hvad der skal scannes?

Nogen der kan uddybe processen for mig? Hvornår skal man insemineres?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2023

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
LimaMima skriver:

Hej allesammen.

Jeg skal starte på gonal i dag, og skal til en scanning d. 14. Jeg er dog lidt usikker på, hvad der skal scannes?

Nogen der kan uddybe processen for mig? Hvornår skal man insemineres?

De scanner dine æg hvor langt det er, det skal være 18 mm ca for at du er klar til ægløsning, så måler de din slimhinde hvor stor den er

Anmeld Citér

5. august 2023

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv

Man”plejer”

blødning scanning om alt er ude 

opstart af hormoner hvor man inviduelle er enten 13-18 dage om at nå der hvor æggene er 18 mm 

så får man en ægløsningssprøjte når de har scannet ægget på de 18 mm, den tager man tit om aftenen tæt på næsten nat da der går 36 timer til man enten skal insemineres eller have taget æg ud

Så skal man tage noget i skeden som holder på slimhinden i de 14 dage efter 

efter her er det “bare” at vente 14 dage for at se om man er blevet gravid 

Anmeld Citér

6. august 2023

Lotuus5

Profilbillede for Lotuus5

Det kan være meget forskelligt hvor hurtigt æggene er klar. Jeg har prøvet på CD 10 og først på CD 22. Så forbered dig på at du måske skal scannes igen nogle dage efter. 
Når ægget/æggene er min. 18 mm skal du tage en Ovitrelle sprøjte. Og så får du en tid til inseminering 36 timer efter. 
Sørg for at have en fyldt blære når du skal insemineres, så er det nemmere for dem

Efterfølgende skal du måske tage nogle stikpiller med progesteron, som hjælper på at ægget bliver i slimhinden.

Held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.