Kommende enlig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.625 visninger
5 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. august 2023

Anonym trådstarter

Ja jeg vil skilles - men afholder mig fra at tage springet, fordi jeg ikke tør springe ud i en økonomisk usikkerhed.

Vi bor til leje. Men huslejen er forholdsvis dyr,  især for en enlig.

Huslejen er på 10500kr. Dertil skal betales strøm og vand (el opvarmning med varmepumpe)

Det et kun mig der står på lejekontrakten- og jeg vil rigtig gerne blive boende.

Vi har et hjemmeboende barn under 18 og en over 18 på uddannelses ydelse.

De skal begge blive boende med mig.

Jeg er på førtidspension efter 2003.

Jeg får supplerende førtidspension fra pensam (har ca 15000kr udbetalt) ved det bliver højere, når man er enlig.

Jeg kan ikke overskue økonomien og det er det eneste der afholder mig fra at tage springet. Jeg har på ingen måde råd til at flytte pt, og har heller ingen ønsker om det, hvis jeg kan blive boende her.

Hvordan vil min økonomi se ud, hvis jeg lader mig skille?

Kan jeg blive her? Og har jeg råd til det?

Jeg ejer intet. Og har ikke bil.

Jeg har ikke brug for gæt, men for seriøse svar fra nogle der kan komme med nogle kvalificerede bud.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2023

Anonym

Det bliver efter min mening for stramt.

Du vil kunne få lidt boligstøtte . 

Men ikke noget der virkelig batter. 

Og det udregnes udefter husstand . Så dit barn på 18 vil blive medregnet. 

Der skal ikke ske meget stigning i fx el - før det hele vælter...

Anmeld Citér

5. august 2023

Anonym

En god tommelfingerregel er at 1/3 af ens løn skal Max gå til husleje

Anmeld Citér

5. august 2023

Anonym

Jeg har siddet med 3 børn under 18 og en over på førtidspension,og med en råhusleje på 10.000kr.

Det kørte fint rundt.

jeg fik 3600kr i boligsikring.

Du kan lave en beregning på borger.dk

Husk du også får ordinær og ekstra ordinær børnetilskud hver 3.månede

Anmeld Citér

5. august 2023

Anonym

Afhængig af jeres fordeling at barnet under 18 vil du også modtag børnebidrag fra far - 1500 kr pr måned. Det kan måske hjælpe en lille smule i det store regnskab. 

- Forhøjet børnebidrag - 2500 kr hver 3 mdr. 

- Bidrag fra far 1500 kr - igen afhængig af hvilken samværsordning i skal have. 

- Boligstøtte - vær her opmærksom om/at dit store barns indkomst har betydning her. 

- Dit store barn kan alt efter indkomst ligge en skilling hjemme for mad/forbrug ol. 

Du skal lagt et budget for indtægter/udgifter - og se om I kan få det til at give mening. Få evt din bank til at være behjælpelige med det, hvis det er helt uoverskueligt for dig. 

Jeg håber det bedste for dig.

Anmeld Citér

5. august 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Afhængig af jeres fordeling at barnet under 18 vil du også modtag børnebidrag fra far - 1500 kr pr måned. Det kan måske hjælpe en lille smule i det store regnskab. 

- Forhøjet børnebidrag - 2500 kr hver 3 mdr. 

- Bidrag fra far 1500 kr - igen afhængig af hvilken samværsordning i skal have. 

- Boligstøtte - vær her opmærksom om/at dit store barns indkomst har betydning her. 

- Dit store barn kan alt efter indkomst ligge en skilling hjemme for mad/forbrug ol. 

Du skal lagt et budget for indtægter/udgifter - og se om I kan få det til at give mening. Få evt din bank til at være behjælpelige med det, hvis det er helt uoverskueligt for dig. 

Jeg håber det bedste for dig.

Tak for gode svar. Synes bare det er svært at lægge budget, når jeg ikke kender beløbene, og dem kan jeg jo ikke kende, før jeg faktisk får dem.

Åhhh jeg synes det er svært. Det er mig der håndtere vores nuværende budget, mig der ved hbad der kommer ind og går ud. Jeg  har det bedst med at have styr på den del - så at stå uden sikkerhedsnet, vil være helt nyt og utrygt for mig. 

Men vores forhold er dødt, og jeg har igennem flere år, haft det dårligt i det, og er kun blevet pga økonomien, men jeg dør lidt hver dag. Så jeg skal ud af det nu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.